Bölüm Hakkında
TOBB ETÜ İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü
TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi (TOBB ETÜ) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü, üniversitenin yenilikçi, girişimci, profesyonel, sorumluluk sahibi, mesleki paydaşlara ve çevreye duyarlı, kalite odaklı, hesap verebilir ve eşitlikçi ilkelerini temel almaktadır.
Bölüm, ulusal ve uluslararası platformlarda, mesleğin teorik ve pratik ilkelerini benimsemektedir. Bu kapsamda, TMMOB İçmimarlar Odası'nın yanı sıra Uluslararası İç Mimarlar Federasyonu (IFI), İçmimarlık Eğitimcileri Konseyi (IDEC), İngiliz Kraliyet Mimarlar Enstitüsü (CIDA) ve İngiliz İçmimarlık Enstitüsü (BIID) gibi saygın kuruluşların standartlarını referans alır.
Bölüm Misyonu
TOBB ETÜ İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü, aşağıdaki misyonları benimsemektedir:
- Uluslararası standartlarda araştırma, tasarım ve uygulama yapabilen, hem yerel hem de küresel koşullara duyarlı iç mimarlar yetiştirmek.
- Yenilikçi, özgün ve esnek bir öğrenme ortamı sunarak, bireysel farklılıkları ve duyarlılıkları önemseyen, toplumsal sorumluluk bilinci taşıyan ve iş birliği becerilerine sahip öğrenciler yetiştirmek.
- Yeni teknolojilere hâkim, insan merkezli ve sürdürülebilir tasarımlar geliştiren iç mimarlar yetiştirmek.
- Ulusal ve uluslararası platformlarda, araştırma ve proje çalışmalarıyla öğrencilere bilgi ve becerilerini geliştirme fırsatı sunmak.
Bölüm Amaçları
Bölüm, öğrencilerine şu hedefler doğrultusunda eğitim sunmayı amaçlamaktadır:
- Mekân tasarımında teknik, estetik ve işlevsel gereklilikleri birleştirme becerisi kazandırmak.
- Teorik bilgi ile uygulama becerisini birleştiren, sektörde liderlik yapabilecek profesyoneller yetiştirmek.
- Çevreye duyarlı, yenilikçi ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımlarını benimsemek.
- Yaratıcı ve eleştirel düşünme becerisiyle tasarım problemlerine yenilikçi çözümler üretebilmek.
- Disiplinlerarası iş birliğini teşvik etmek.
- Dijital tasarım ve görselleştirme becerilerini güçlendirmek.
- Mezunlarının sektördeki yeniliklere hızla adapte olmasını sağlamak.
TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi (TOBB ETÜ) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü, yenilikçi eğitim anlayışıyla öğrencilere mesleki deneyim, disiplinlerarası etkileşim ve sektörel iş birlikleri çerçevesinde kapsamlı bir öğrenim süreci sunmaktadır. TOBB ETÜ’ye özgün uygulamalardan biri olan Ortak Eğitim Programı, öğrencilerin teorik bilgilerini pratiğe dönüştürmelerini ve profesyonel deneyim kazanmalarını sağlar. Öğrenciler, 5. dönemden sonra ofis, şantiye veya mobilya tasarımı gibi alanlarda çalışarak toplamda 3 dönemlerini iş ortamında geçirir ve bu süreçte farklı firmalarla iş birliği yapılır (Tablo 1).
Tablo 1. TOBB ETÜ İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Programı, MÜFREDAT ve ORTAK EĞİTİM YAPILANMASI
Eğitim anlayışının merkezinde yer alan dikey stüdyo modeli, farklı dönemlerdeki öğrencilerin bir arada çalıştığı etkileşimli bir öğrenme ortamı yaratır. Bu sistem, öğrencilerin akranlarından öğrenmelerini ve iş birliği yapmalarını teşvik eder. Ayrıca, bölümün firma ve sivil toplum kuruluşlarıyla gerçekleştirdiği iş birlikleri, özellikle mezuniyet projelerinde önemli bir yere sahiptir. Bu projeler, öğrencilerin sanayi-üniversite iş birliğini deneyimleyerek sektöre hazırlanmalarına olanak tanır.
Eğitim programı, "Kültür, Sunum, Yapı ve Stüdyo" olmak üzere dört temel modülden oluşur ve dersler, birbirini tamamlayıcı bir yapıda düzenlenir. Bu yapı, öğrencilerin bilgi ve becerilerini disiplinlerarası bir yaklaşımla geliştirmelerini sağlar. Öğretim elemanlarının uzmanlık alanları ve profesyonel pratikteki deneyimleri, öğrencilere sektörel bir perspektif kazandırır. İngilizce dil eğitiminin yanı sıra İtalyanca, İspanyolca, Almanca, Fransızca ve Çince gibi ikinci yabancı dil seçenekleri de sunulmakta, öğrencilerin bu dillerde A2 seviyesine ulaşmaları sağlanmaktadır.
Ankara’nın merkezinde yer alan modern kampüsüyle TOBB ETÜ, ulaşım kolaylığı ve sosyal imkânlarıyla çağdaş bir eğitim ortamı sunmaktadır. Öğrenciler, yan dal ve çift ana dal programları sayesinde farklı disiplinlerde uzmanlaşabilir ve her iki bölümün tüm derslerini tamamlayarak çok yönlü bir eğitim alabilirler. Üniversitenin üç dönem uygulaması, öğrencilere bir akademik yıl kadar mesleki deneyim kazandırarak mezunların sektörde öne çıkmasını sağlamaktadır. Bu sistem, teorik altyapı ile pratik deneyimi birleştirerek öğrencilere kapsamlı bir mesleki yetkinlik kazandırmayı hedeflemektedir.