BÖLÜM ZORUNLU DERSLERİ

STÜDYO AKSI

Ders Kodu Ders Adı Önkoşul Kredi AKTS
İÇT 121 TEMEL TASARIM I - 4 8
İÇT 122 TEMEL TASARIM II İÇT 121 4 8
Temel Tasarım dersi, tümdengelim ve tümevarım yöntemleri kullanılarak; tasarım elemanları, tasarım ilkeleri ve algı kuramları paralelinde, iki ve üç boyutlu soyut ve somut biçimlendirme çalışmalarını içerir.
İÇT 221 MEKAN TASARIMI STÜDYOSU I İÇT 122 6 10
İÇT 222 MEKAN TASARIMI STÜDYOSU II İÇT 221 6 10
Proje, yapıya yaklaşım ölçeğinden iç mekan ölçeğine kadar detaylı bir şekilde ele alınmaktadır. Bu kapsamda yöntem olarak, öğrencinin:
 - Verilen probleme ilişkin kavramsal altyapının oluşturulması,
- Fonksiyon türüne tanım kazandırması ve işlev şemasının oluşturması,
 - Çoklu fonksiyon ve işlev şeması ile mevcut mekânı ilişkilendirmesi, bu ilişki şekline dair alternatifler geliştirebilmesi,
 - Ürettiği alternatifleri, ‘esneklik’ ve ‘değiştirilebilirlik’ kriterlerini göz önünde bulundurarak değerlendirebilmesi,
 - Oluşturulan mekânın soyut bağlamını verilen konular dâhilinde ilişkilendirilebilmesi beklenmektedir.
İÇT 331 MEKAN TASARIMI STÜDYOSU III İÇT 222 6 10
İÇT 332 MEKAN TASARIMI STÜDYOSU IV İÇT 331 6 10
Ders kapsamında öğrencilere iç mekan tasarımına işlevsel ve estetik değerler katabilecekleri analitik bakış açıları aktarılmaktadır. Her dönem öğrencilere verilen bir iç mekan tasarım problemi üzerinden tasarımcı bakış açılarını bu bağlamda geliştirmeleri beklenir. Özellikle 3. Sınıfta kendilerine hem işlevsel, hem kavramsal, hem de estetik değerlerini geliştirmeye yönelik uygun proje ödevleri verilmektedir.
İÇT 326 MOBİLYA TASARIM VE YAPIM TEKNİKLERİ - 3 6
Mobilya Tasarımı dersi, öğrencilerin mobilya tasarımı süreçlerini hem teorik hem de pratik açıdan derinlemesine deneyimlemelerini amaçlamaktadır. Birinci OEG döneminden sonra 3.sınıf stüdyoları ile aynı dönemde yürütülen bu ders, öğrencilerin detaylı teknik bilgi, üretim süreçleri ve ürün geliştirme metodolojileri ile donatılmasını sağlar. Mobilya tasarımı, iç mekânın temel unsurlarından biri olarak, mekânın estetik, işlevsel ve ergonomik gereksinimlerini karşılamak için kritik bir rol oynar. Bu bağlamda, öğrencilerin tasarım yeteneklerini geliştirmeleri ve sektördeki yenilikçi yaklaşımlarla donanımlı hale gelmeleri hedeflenir. 
İÇT 441 MEKAN TASARIM STÜDYOSU V İÇT 332 6 10
TOBB ETÜ İÇT Mekan Tasarım Stüdyosu V, öğrencilerin dördüncü sınıf seviyesinde aldıkları ilk stüdyo olarak geçen dönemlerde edindikleri teknik ve teorik bilgilerin projeye yansımasını hedefler. Bu kapsamda öğrencilerin, konsept geliştirme mekana aktarma ve içmimari ölçeğe uygun proje üretimine ek olarak malzeme seçimi ve ince yapı detayları gibi uygulamaya yönelik ayrıntılara da inmesi beklenmektedir. Proje içeriği, piyasada aktif olan firmaların beklentisini ve TOBB ETÜ İÇT programının eğitim değerlerini karşılayacak şekilde belirlenir. Bu sayede gündem takibi de yapılmış olur. Öğrencilerden çağdaş konulara yeni yorumlar getirecek projeler geliştirmeleri beklenmektedir.
İÇT 442 MEKAN TASARIM STÜDYOSU V İÇT 442 6 10
TOBB ETÜ İÇT Mezuniyet Stüdyosu, öğrencilere hayata geçirilecek projeler vererek onları çalışma ortamına hazırlamaktadır. Stüdyo projeleri işverenler tarafından öğrencilere verilir ve dönem sonunda seçilen projeler uygulanmak üzere alınır. TOBB ETÜ İÇT Mezuniyet Stüdyosu, konusunu anlaşma sağladığı firma ile ortak olarak bir önceki dönemin sonunda belirler. Proje içeriği, piyasada aktif olan firmaların beklentisini ve TOBB ETÜ İÇT programının eğitim değerlerini karşılayacak şekilde belirlenir. Bu sayede gündem takibi de yapılmış olur. Öğrencilerden çağdaş konulara yeni yorumlar getirecek projeler geliştirmeleri beklenmektedir.

SUNUM AKSI

Ders Kodu Ders Adı Önkoşul Kredi AKTS
İÇT 125 SUNUM TEKNİKLERİ I - 3 6
Çizim bir obje, görünüş veya ideanın bir yüzey üzerindeki izdüşüm süreci veya tekniğidir (Ching, 1998). Dersin amacı öğrenciyi; çizim araçları, kağıt formatları, çizgi kalınlıkları ve kaliteleri, geometrik şekil, iki ve üç boyutlu obje ve mekan çizimleri ile tanıştırmaktır. Öğrenciler ara sınav ve final projelerinin yanı sıra, haftalık ders anlatımlarını takip ederek ilgili ödevleri hazırlayacaklardır. 
İÇT 126 SUNUM TEKNİKLERİ II İÇT 125 3 6
Sunum Teknikleri II dersinde, dijital çizim araçları ile mekansal teknik çizimler yapılır. Bu çizimlerde temel yapı ve iç mekan öğelerinin iki boyutlu ve üç boyutlu temsilleri üretilir. Öğrenciler derste yapılan uygulamalar ve ödevler ile mekansal çizim pratikleri yapar. 
İÇT 128 SERBEST SUNUM YÖNTEMLERİ İÇT 126 3 6
Bu ders, temel tasarım ilkelerini dijital çizim ve görselleştirme süreçlerine entegre ederek öğrencilerin pafta tasarımlarında estetik ve işlevselliği yakalamalarını hedefler. Dersin ilk haftalarında denge, vurgu, hiyerarşi, ritim, orantı, renk, boşluk, uyum ve desen gibi tasarım ilkelerinin teknik çizim ve pafta düzeninde uygulanması üzerinde durulur. Vektör tabanlı çizim araçlarıyla katman, çizgi kalınlığı ve çizgi rengi gibi unsurlar kullanılarak, projelere bu ilkeler aktarılır. İlerleyen haftalarda, görsel düzenleme ve kompozisyon becerileri geliştirilir; öğrenciler, tipografi, renk yönetimi ve kompozisyon gibi grafik tasarım öğeleriyle çalışarak projelerinde kullanırlar. Son haftalarda, üç boyutlu modelleme ve görselleştirme teknikleri, temel tasarım ilkeleriyle birleştirilir. Mekansal görselleştirme, ışık ve gölge dengesi, renk tonları ve derinlik gibi unsurların işlendiği ders, post-prodüksiyon teknikleriyle görsellerin paftaya uyumlu entegrasyonunu sağlar. Öğrenciler, projelerini estetik ve işlevsel açıdan geliştirilmiş sunum paftaları olarak hazırlamayı öğrenirler.
İÇT 225 SUNUM TEKNİKLERİ III İÇT 128 3 6
Blender Programının 3 Boyutlu mekan modellemeleri için temel kavramları:
Blender'ın arayüzü ve temel özelliklerinin tanıtımı.
 Navigasyon, nesnelerin seçimi ve manipülasyonu.
Modelleme Teknikleri: Primitif nesnelerle başlangıç.
Modifikatörlerin kullanımı.
Düzlemler, yüzeyler ve hacimlerin oluşturulması.
İÇT 226 İLERİ BİLGİSAYAR UYGULAMALARI I İÇT 225 3 6
1. Malzeme: Temel malzeme kavramları, Blender'da malze oluşturma ve düzenleme, malzeme özellikleri (renk, yüzey tipi, yansıma, şeffaflık, vb.) doku kullanımı ve uygulamaları.
2. Aydınlatma: Işık tipleri ve özellikleri (noktasal, spot, alan, vb.) Blender'da ışık kaynakları oluşturma ve düzenleme, Işık ve gölge hakkında temel kavramlar, aydınlatma ayarları yapma ve iç mekan sahnelerinde uygulama.
3. Render: Render işlemi nedir, Blender'da render ayarları ve seçenekler, render motorları (cycles, eevee vb.) hakkında genel bilgi, render sonuçlarını kaydetme ve paylaşma.
4. Post production: Render sonuçları üzerinde Photoshop ile ekleme, düzenleme ve değişikliklerin incelenmesi ve uygulamalarının yapılması.
İÇT 325 İLERİ BİLGİSAYAR UYGULAMALARI II İÇT 226 3 6
Kamera hareketleri ve açıları.
Render sonuçlarının çekimi ve ayarları.
Blender'da post prodüksiyon araçlarının kullanımı.
Renk düzenleme, kompozisyon, efektler ve düzenleme teknikleri.
Render sonuçlarının profesyonel sunumları için düzenlenmesi.
İç mekan tasarım projelerinin etkili bir şekilde iletilmesi.

YAPI AKSI

Ders Kodu Ders Adı Önkoşul Kredi AKTS
İÇT 223 MEKANDA YAPI VE MALZEME - 3 6
İç mekan tasarım ve uygulamalarında ihtiyaç duyulan temel malzeme bilgisi ve ince yapı elemanları üzerine odaklanılarak, yapıyı ayakta tutan taşıyıcı sistemlerin teknik anlatımları, araştırılması ve proje uygulama çalışmalarıyla; yapıda ve iç mekanda kullanılan malzemelere ilişkin bilgi aktarımı ve konu araştırmalarını içerir. İç mekanda kullanılan malzemelerin estetik özelliklerinin yanında fiziksel ve mekanik özelliklerini de değerlendirmeye almaları ders kapsamında önem taşımaktadır. 
İÇT 224 MEKANDA FİZİKSEL ÇEVRE KONTROLÜ TASARIMI I - 3 6
Derste, mekanda fiziksel çevre kontrolü tasarımını etkileyen temel faktörlerden olan ses ve ışık kavramları ele alınmaktadır. Mekanda akustik (ses bilimi) ve insan işitme duyusunun temel kavramları, kapalı alanlarda ses davranışı, mimari akustik teorileri, mekanda gürültü kontrolü, akustik konfor üzerine yoğunlaşılmaktadır. Böylece dersin ilk bölümünde akustik üzerinde durulmaktadır. İkinci bölümde ise iç mekan tasarımında aydınlatmanın önemine odaklanılmaktadır. Fiziksel parametreler, insan algısı, ışık kaynakları ve aydınlatma sistemlerinin iç mekan tasarımı bağlamında doğru kullanımı dersin ana kurgusunu oluşturmaktadır. 
İÇT 323 MEKANDA FİZİKSEL ÇEVRE KONTROLÜ TASARIMI II İÇT 224 3 6
Bu ders kapsamında sürdürülebilir yapı tasarımı yaklaşımları; ısıtma, havalandırma sistemleri ve öğelerinin mimari çözümler ile entegrasyonu; yapıda temiz su sağlama sistemi ve öğeleri, atım donatım sistemi ve öğelerinin tanıtılması, bu sistemlerle ilgili fonksiyon alanlarının düzenlenmesi; yangın olayı, yangın kontrolünde rol oynayan yapılı çevreye ilişkin tasarım değişkenleri (yerleşim sıklığı, hacimlerin organizasyonu, yangın merdivenleri, vb.) yangından korunmada yapılı çevrenin pasif ve aktif sistemler olarak tasarlanması konuları tartışılmaktadır.
İÇT 324 DETAY VE UYGULAMA BİLGİSİ İÇT 224 3 6
Ders kapsamında öğrencilere detay çizim teknikleri ve güncel detay çözüm örnekleri aktarılmaktadır. Temel yapı inşasının içyapıya olan ilişkisi dikkate alınarak temel yapı bilgisi konusunda farkındalık kazandırılmaktadır. İç mekanlarda sıklıkla karşılaşılabilen detay sorunlarına değinilmektedir. Detay çizmenin temel prensipleri ve teknik özellikleri aktarılmaktadır.
İÇT 423 KEŞİF, METRAJ VE MESLEK BİLGİSİ - 3 6
Bu ders, iç mimarlık öğrencilerine keşif, metraj ve meslek bilgisi konularında temel bilgi ve becerileri kazandırmayı hedeflemektedir. Öğrencilerin projelerin başlangıcından itibaren doğru analizler yapabilmeleri, bütçe yönetimi ve malzeme seçimi gibi temel iç mimarlık uygulamalarını anlamalarını sağlayacaktır. Rölöve alma tekniklerinin aktarımı ile başlayan ders sürecinde, ölçüsü alınan bir mekanın yeniden işlevlendirilmesi, ve bu yeni işlevin keşif metraj defteri hazırlanarak sunulması hedeflenir. Bu bağlamda öğrenciler, projenin başından sonuna teknik ve teorik dersler eşliğinde, bütüncül bir keşif metraj dosyası hazırlamayı pratik ederler.

KÜLTÜR AKSI

Ders Kodu Ders Adı Önkoşul Kredi AKTS
İÇT 123 MEKAN TASARIMINA GİRİŞ - 3 6
Ders kapsamında mekân tasarımı üzerine temel kavramlar konu edilmektedir. Öğrencinin tasarım iletişimini güçlendirmek adına sunum paftası hazırlama yöntemleri tartışılmakta, bu doğrultuda yapı ve iç mekan okumaları yapılmaktadır. Mekan kapsamında ergonomi, built-in furniture, mutfak, ıslak hacim (banyo-wc) kavramları detaylandırılmakta, örnek projeler üzerinden tartışılarak, örnek uygulamalar üzerinden sınıfta çizim yapılmaktadır. Çizim yapılarak ölçek kavramı ve çizim diline alışma süreci gözetilmektedir. İstenilen ödevlerin sunum yöntemleri ile görsel tasarım dillerinin gelişmesi sağlanmaktadır.
İÇT 124 MEKAN KÜLTÜRÜ - 3 6
Ders kapsamında farklı işlevlere ait mekanlar öğrencilere tanıtılarak iç mimari ölçekte mekan analizleri yapılmaktadır. Ders, mekanlara ait grup araştırmaları, grup sunumları ve bireysel çizim olmak üzere araştırma, sunum ve çizim akslarını içermektedir.
İÇT 227 MEKAN TASARIM TARİHİ I - 3 6
Antik Dönemden günümüze uzanan tarihsel süreçte, üretim yöntemlerin değiştiği kırılma noktalarında edinilen yapma bilgisinin (teknolojinin), yapma düşüncesi (ideoloji) ile kurduğu ilişkinin gelişimini zamanın ruhu (zeitgeist), yerin ruhu (genius loci) ve bireyin ruhu üzerinden ele alan analiz çalışmalarını içerir. Bu kapsamda ders, kullanılacak terminolojiye ilişkin farkındalığın geliştirilebilmesi amacıyla bir yakın çevre analizini; mekan düşüncesinin biçimlenişine ilişkin farkındalığın geliştirilebilmesi amacıyla dönemlerin analizlerini; mekan duygusunun (mekan imajının) katmanlarına ilişkin farkındalığın geliştirilebilmesi amacıyla bir mekan analizini içerir.
İÇT 228 MEKAN TASARIM TARİHİ II İÇT227 3 6
Endüstri Devrimi'nden günümüze kadar gelişen süreçte, mobilya, iç mekân ve yapı tasarımının gelişimi ve sosyal yaşamla ilişkisi konularını ve önemli tasarım olgularını, eğilim ve akımları içerir.
İÇT 327 ÇEVRE PSİKOLOJİSİ - 3 6
Çevre ve mekan psikolojisine ilişkin unsurlar konu edilerek, tasarımın, birey ve toplum üzerindeki etkisi tartışılmaktadır. Alanda etkin bilim insanlarının çevre psikolojisine yaklaşımları incelenerek bir alt yapı oluşturulmakta ve dersin ikinci güncel ve gelişmekte olan çağdaş tasarım yaklaşımları iç mimarlık kapsamında ele alınmaktadır.
İÇT 424 TASARIM YÖNETİMİ - 3 6
Meslek kimliği ve profesyonel etik yaklaşımlarının değerlendirmeleri yapılır. İş yönetimi, sözleşme ve yükümlülükler aktarılır. Uygulamaya yönelik yönetmelikler aktarılır. Ders kapsamında Meslek Odası ile buluşma ve bilgilendirme sağlanır. Profesyonel iç mimarlar ders kapsamında davet edilerek mesleki bilgiler paylaşılır. Ders seminerler serisi olarak yürütülür. Alanında uzman konuklardan edinilen profesyonel deneyimlerle, öğrenciler meslek pratiğine hazırlanır.

BÖLÜM SEÇMELİ DERSLERİ

Ders Kodu Ders Adı Önkoşul Kredi AKTS
İÇT  111 MİMARİ ÇİZİM TEKNİKLERİ - 3 6
Bu dersin amacı 3 boyutlu çizim kavramını ve sürecini aksonometrik ve perspektif çizimleri açısından tanıtmaktır. İç mekân formu, denge, ışık, insan ve mobilya dağılımı oranı, çekim kursun diğer alanlarıdır.
İÇT  216 İÇ MEKANDA IŞIK, RENK, DOKU - 3 6
İç mekan tasarımının önemli parametlerinden olan ışık, renk ve doku kavramları incelenecektir. Işık renk ve doku kavramları üzerinden iç mekan tasarımına analitik bakış açıları geliştirilecek ve bu kavramlar ile mekan analizi yapılacaktır. Dersin temel hedefi ışık, renk ve doku kavramlarının iç mekân tasarımında birer tasarım unsuru olarak kullanılması gerekliliğinin algılatılması ve öğrencilerin bu kavramlar ile ilgili değerlendirme ve analizler yapılabilmesinin sağlanmasıdır.
İÇT 220 MOBİLYA VE DONATI TARİHİ - 3 6
Mobilya ve Donatı Tarihi dersinde yapı ve iç mekan ilişkilerine donatı bağlamında değerlendirmeler yapılır. Bu bağlamda dersin içeriği klasik ve çağdaş dönem mobilyalarının döneme ait özelliklerinin aktarımını kapsamaktadır. Öncellikler öğrencilere tarihi ve özgün değerler taşıyan donatıların mekansal değerleri vurgulanmaktadır. Öğrencilere bu bağlamda mobilya ve donatının mekansal bütünlük içerisinde yerini algılatmak amaçlanmaktadır.
İÇT  310 MODÜLER SİSTEMLER - 3 6
Seri üretime dönük olan çok yönlü modüler sistemlerin iç mekanda ve mobilya tasarımında ele alınması, modülerlik ile ilişkili olarak ergonominin içmimarlık alanındaki kullanımı ve önemi. Bu bağlamda, İnsan ölçüleri, fonksiyon ve estetik gibi tasarım ilkeleri doğrultusunda bireye uygun ortamların tasarlanması için öncelikli gereksinmelerinin anlaşılması.
İÇT  313 SANAL TASARIM STÜDYOSU - 3 6
Sayısal veriler kullanarak tasarlanan mekanlar üç boyutlu modellenmesi bu dersin kapsamındadır. İnsan-Mekan ilişkileri incelenmesi ve tasarım unsurlarının planlanmasında bilgisayar desteğinin kullanılmasıdır.
İÇT  315 TASARIM KURAM VE YÖNTEMLERİ - 3 6
Tasarım kuram ilişkisi, biçimsel kavrama olgusu, kuramsal ve deneysel estetik, anlam ve iletişim bağlamında incelenir. Kuram uygulama ilişkisi, kuram/tarih/eleştiri bağlantısı ile ilgili araştırmacıların tasarım ve araştırma yöntemleri konusundaki önerileri tartışılır.
İÇT  317 RÖLEVE VE RESTORASYON - 3 6
Mevcut bir yapının yeniden ölçülerek; plan, kesit, görünüş ve detay olarak çizimlerinin elde edilmesi, estetik, tarihsel, belgesel değerlere sahip kültürel mirasın korunması ve gelecek nesillere aktarılması amacı ile, sivil mimarlık örneklerinin, anıtlar ve anıtsal vs. yapılarının incelenmesi iç mekan ilişkilerinin kurulması.
İÇT  318 MEKAN ANALİZİ - 3 6
Ders kapsamında mekanın analizi doğrultusunda mekanın tanımından ve onu oluşturan birleşenlerin neler olduğuna kadar kapsamlı bir teorik bilgi aktarılır. Ayrıca öğrencilere günümüzde tasarlanan iç mekan örneklerinde görseller aktarılır. Öğrencilerden mekanın birleşenlerini anlamaları için var olan örnekler üzerinde araştırma yapmaları beklenir. Bu kapsamda iç mekan elemanları, yüzeyler, doku, renk ve aydınlatmanın mekan üzerindeki etkilerinin analiz etmeleri hedeflenir. Ayrıca mekanın işlevsel ve estetik değerlendirmelerinin de yapılması amaçlanır.
İÇT  319 İÇ MEKANDA GÜVENLİK - 3 6
Acil durum ve afet durumlarda, iç mekânlarda alınması gereken güvenli yaşam önlemlerinin, tahliye sistemleri, koruma davranışları, panik davranışları ile ilişkilendirilerek temel bilginin kazandırılma hedeflenmektedir. Dersin bir diğer amacı; İç mekan güvenliğinin çevresel elemanlar, iç mekan elemanları ve donatıları ölçeğinde değerlendirilmesidir.
İÇT  320 DİGİTAL MEDYA İLE SUNUM TEKNİKLERİ - 3 6
Dijital medya araçları kullanarak etkileyici mekan tasarımı sunumlarının hazırlanması bu dersin kapsamındadır.
İÇT  322 TASARIMDA KÜLTÜREL ÇIKARIMLAR - 3 6
Ders kapsamında öğrencilere kültür ve tasarım kavramlarının tanımları, bu tanımların tarihsel dizinde farklı coğrafyalarda, sosyal ve politik süreçlerde nasıl değiştiği/dönüştüğü, kültürel farklılıkların iç mimari tasarımı nasıl şekillendirdiği, oluşan mimari stil, tip ve sembollerin kültürel belleği nasıl oluşturduğu aktarılacaktır. Daha sonra yüksek ve pop kültürün yansıması olarak ülkemizde ve Dünyada yer alan önemli kültür iç mekanları (Müze, sergi alanları, kütüphane, opera, konser vb sanat ve kültür kompleksleri) işlev (malzeme, ), stil, tipoloji, estetik yaklaşım vb. açılardan analiz edilerek incelenecektir.
İÇT 407 ÖZELLEŞMİŞ TASARIM STÜDYOSU I - 3 6
Öğrencilerin özelleşmiş tasarım problemlerine dair seri sorgulama ve çözümleme yetilerini geliştirmek ve belirlenmiş kategoriler için proje üretim faaliyetleri gerçekleştirmelerini sağlamak amaçlanmıştır.
İÇT 408 ÖZELLEŞMİŞ TASARIM STÜDYOSU II - 3 6
Ulusal-uluslararası tasarım yarışmalarına katılım sağlamak üzere belirli bir kategori için özelleşmiş tasarım problemlerine yanıt getirmek amaçlanmıştır. Öğrencilerin bunu yaparken tasarlama faaliyetinin başlangıcından sonucuna dek geçen süreç bilinci kazanmaları hedeflenmiştir.
İÇT 409 SÜRDÜRÜLEBİLİR TASARIM - 3 6
Dersin amacı çağdaş bir kavram olan sürdürülebilirlik kavramının iç mekanlardaki yeri ve etkinliğinin tartışılmasıdır. İç mimarlık disiplininin ve iç mekânların sürdürülebilirlik karamı ile ilişkisi sorgulanacaktır. Sürdürülebilir iç mekânlar için tasarım kriterleri, iç mekan oluşumları, iç mekanda kullanılan malzemeler, iç mekanda enerji kullanımı bağlamında tartışılacaktır.
İÇT 410 SAHNE VE SET TASARIMI - 3 6
Sahne ve set tasarımına ait fiziksel mekan gereksinimlerinin tanımlanması ile başlar. Ders çeşitli örnekler üzerinden tema belirlenmesini içermesinin yanı sıra özellikle set tasarımında kullanılan çizim, model ve üretim tekniklerinin de verilmesini amaçlar. Sahne Tasarımı açısından algı, ışık ve renk gibi temel mekansal kavramları aktarmanın yanı sıra; tematik kurgu, oyun, reji ve sahne tasarımı arasındaki bağlantılar aktarılır.
İÇT 416 20. YY’DA MEKAN TARİHİ - 3 6
Mekan Tasarım Tarihi dersinde yapı, iç mekan ve donatı arasındaki ilişkiler bağlamında değerlendirmeler yapılır. Dersin içeriği 20. yy. tasarım akımları ve stillerini kapsamaktadır. Öncellikler öğrencilere tarihi değer taşıyan mekanların öznel ve nesnel değerlerinin ne bağlamlarda değerlendirildikleri konusunda bilgiler aktarılmaktadır. Öğrencilere bu bağlamda yakın tarihte oluşmuş sosyo-kültürel değişimlerin mekan oluşumundaki karşılıkları aktarılmaktadır.
İÇT 418 ÇAĞDAŞ İÇ MEKAN ANALİZLERİ - 3 6
Dersin öncelikli amacı öğrencilerin bir iç mekan tasarımı sorununu çağdaş örnekler üzerinden değerlendirebilmesidir. Bir işlevin ihtiyaçlarını mekanın verileri ile bir arada analiz edebilmek ve bu veriler doğrultusunda kavramsal boyutta değerlendirmeler sunabilmek dersin gerekliliklerindendir. Ayrıca ders sürecinde incelenen çağdaş mekanların, biçimlenme kurgularının sosyo-kültürel bağlamda değerlendirmelerinin de yapılması beklenmektedir.
İÇT 420 EVRENSEL TASARIM - 3 6
Evrensel Tasarım kriterleri kapsamında çeşitli ölçeklerde ve işlevlerde mekanlar incelenir. Evrensel tasarımın ergonomi altyapısına paralel şekilde sadece engelli insanlara yönelik değil, yaş, cinsiyet ve beceri ayırt etmeksizin her tür insanın yaşam kalitesini artıran paralel bir bakış açısıyla ele alınır.
İÇT 422 GELİŞMİŞ BİLGİSAYAR SUNUM TEKNİKLERİ - 3 6
İleri düzeyde görselleştirme, video işleme ve düzenleme teknikleri kullanarak tasarlanan mekanların sunumunun hazırlanması bu dersin kapsamındadır. Işık, akustik ve malzeme verilerini kullanarak gerçekçi mekan modelleri hazırlanması mekan inşa edilmeden önce gerekli testlerin yapılabilmesi ve tasarım alternatiflerinin sunulmasına olanak sağlamaktadır.

FAKÜLTE SEÇMELİ DERSLERİ

Ders Kodu Ders Adı Önkoşul Kredi AKTS
SAT 107 SANAT TARİHİ I - 3 6
SAT 108 SANAT TARİHİ II SAT 107 3 6
SAT 111 SANAT SOSYOLOJİSİ - 3 6
SAT 112 SANAT FELSEFESİ - 3 6
SAT 116 MÜZE EĞİTİMİ VE TASARIM MÜZELERİ - 3 6
SAT 203 İLETİŞİM KÜLTÜR VE TEKNOLOJİLERİ - 3 6
SAT 205 FOTOĞRAF I - 3 6
SAT 206 FOTOĞRAF II SAT 205 3 6
SAT 209 YAZMA VE İFADE BECERİLERİ - 3 6
SAT 211 ESTETİK - 3 6
SAT 213 MİTOLOJİ - 3 6
SAT 215 TÜRK VE İSLAM SANATLARI - 3 6
SAT 219 İLETİŞİM SOSYOLOJİSİ - 3 6
SAT 220 TASARIM VE İLETİŞİM - 3 6
SAT 222 YİRMİBİRİNCİ YÜZYILDA SANAT VE TASARIM - 3 6
SAT 224 TÜRKİYE'DE SANAT VE TASARIM - 3 6
SAT 226 SANAT VE TASARIM ELEŞTİRİSİ - 3 6
SAT 228 SOSYAL PSİKOLOJİ - 3 6
SAT 230 KÜLTÜR TARİHİ - 3 6
SAT 301 SERBEST ARAŞTIRMA DERSİ - 3 6
SAT 302 RESİM - 3 6
SAT 303 KORO - 3 6