BÖLÜM ZORUNLU DERSLERİ | ||||
STÜDYO AKSI | ||||
Ders Kodu | Ders Adı | Önkoşul | Kredi | AKTS |
İÇT 121 | TEMEL TASARIM I | - | 4 | 8 |
İÇT 122 | TEMEL TASARIM II | İÇT 121 | 4 | 8 |
Temel Tasarım dersi, tümdengelim ve tümevarım yöntemleri kullanılarak; tasarım elemanları, tasarım ilkeleri ve algı kuramları paralelinde, iki ve üç boyutlu soyut ve somut biçimlendirme çalışmalarını içerir. | ||||
İÇT 221 | MEKAN TASARIMI STÜDYOSU I | İÇT 122 | 6 | 10 |
İÇT 222 | MEKAN TASARIMI STÜDYOSU II | İÇT 221 | 6 | 10 |
Proje, yapıya yaklaşım ölçeğinden iç mekan ölçeğine kadar detaylı bir şekilde ele alınmaktadır. Bu kapsamda yöntem olarak, öğrencinin: - Verilen probleme ilişkin kavramsal altyapının oluşturulması, - Fonksiyon türüne tanım kazandırması ve işlev şemasının oluşturması, - Çoklu fonksiyon ve işlev şeması ile mevcut mekânı ilişkilendirmesi, bu ilişki şekline dair alternatifler geliştirebilmesi, - Ürettiği alternatifleri, ‘esneklik’ ve ‘değiştirilebilirlik’ kriterlerini göz önünde bulundurarak değerlendirebilmesi, - Oluşturulan mekânın soyut bağlamını verilen konular dâhilinde ilişkilendirilebilmesi beklenmektedir. |
||||
İÇT 331 | MEKAN TASARIMI STÜDYOSU III | İÇT 222 | 6 | 10 |
İÇT 332 | MEKAN TASARIMI STÜDYOSU IV | İÇT 331 | 6 | 10 |
Ders kapsamında öğrencilere iç mekan tasarımına işlevsel ve estetik değerler katabilecekleri analitik bakış açıları aktarılmaktadır. Her dönem öğrencilere verilen bir iç mekan tasarım problemi üzerinden tasarımcı bakış açılarını bu bağlamda geliştirmeleri beklenir. Özellikle 3. Sınıfta kendilerine hem işlevsel, hem kavramsal, hem de estetik değerlerini geliştirmeye yönelik uygun proje ödevleri verilmektedir. | ||||
İÇT 326 | MOBİLYA TASARIM VE YAPIM TEKNİKLERİ | - | 3 | 6 |
Mobilya Tasarımı dersi, öğrencilerin mobilya tasarımı süreçlerini hem teorik hem de pratik açıdan derinlemesine deneyimlemelerini amaçlamaktadır. Birinci OEG döneminden sonra 3.sınıf stüdyoları ile aynı dönemde yürütülen bu ders, öğrencilerin detaylı teknik bilgi, üretim süreçleri ve ürün geliştirme metodolojileri ile donatılmasını sağlar. Mobilya tasarımı, iç mekânın temel unsurlarından biri olarak, mekânın estetik, işlevsel ve ergonomik gereksinimlerini karşılamak için kritik bir rol oynar. Bu bağlamda, öğrencilerin tasarım yeteneklerini geliştirmeleri ve sektördeki yenilikçi yaklaşımlarla donanımlı hale gelmeleri hedeflenir. | ||||
İÇT 441 | MEKAN TASARIM STÜDYOSU V | İÇT 332 | 6 | 10 |
TOBB ETÜ İÇT Mekan Tasarım Stüdyosu V, öğrencilerin dördüncü sınıf seviyesinde aldıkları ilk stüdyo olarak geçen dönemlerde edindikleri teknik ve teorik bilgilerin projeye yansımasını hedefler. Bu kapsamda öğrencilerin, konsept geliştirme mekana aktarma ve içmimari ölçeğe uygun proje üretimine ek olarak malzeme seçimi ve ince yapı detayları gibi uygulamaya yönelik ayrıntılara da inmesi beklenmektedir. Proje içeriği, piyasada aktif olan firmaların beklentisini ve TOBB ETÜ İÇT programının eğitim değerlerini karşılayacak şekilde belirlenir. Bu sayede gündem takibi de yapılmış olur. Öğrencilerden çağdaş konulara yeni yorumlar getirecek projeler geliştirmeleri beklenmektedir. | ||||
İÇT 442 | MEKAN TASARIM STÜDYOSU V | İÇT 442 | 6 | 10 |
TOBB ETÜ İÇT Mezuniyet Stüdyosu, öğrencilere hayata geçirilecek projeler vererek onları çalışma ortamına hazırlamaktadır. Stüdyo projeleri işverenler tarafından öğrencilere verilir ve dönem sonunda seçilen projeler uygulanmak üzere alınır. TOBB ETÜ İÇT Mezuniyet Stüdyosu, konusunu anlaşma sağladığı firma ile ortak olarak bir önceki dönemin sonunda belirler. Proje içeriği, piyasada aktif olan firmaların beklentisini ve TOBB ETÜ İÇT programının eğitim değerlerini karşılayacak şekilde belirlenir. Bu sayede gündem takibi de yapılmış olur. Öğrencilerden çağdaş konulara yeni yorumlar getirecek projeler geliştirmeleri beklenmektedir. |