Araştırma Konuları
İÇ MİMARLIK 1. YIL STÜDYOSU
İlk yıl iç mimarlık stüdyolarında öğrencilere kazandırılması gereken temel tasarım becerileri, yaratıcı düşünme süreçleri ve mekânsal algı bu araştırma alanında ele alınmaktadır. Temel tasarım eğitimi, malzeme kullanımı, duyusal deneyimler ve mekânsal kompozisyonlar üzerine yapılan çalışmalar bu başlık altında değerlendirilir.
İlgili Dersler
İÇT121 Temel Tasarım Eğitimi I
İÇT122 Temel Tasarım Eğitimi II
İÇT128 Serbest Çizim Teknikleri
Araştırmacılar
Şaha Arslan
Yayınlar
Aslan, Ş. (2020). From objects of sensation to objects of thought: Construction of the space and the text. XXIII. Generative Art Conference - GA2020.
Aslan, Ş., & Kızıltepe, F. (2018). The senses in basic design education. XXI. Generative Art Conference.
Aslan, Ş., & Kızıltepe, F. (2018). Design of the senses. XXI. Generative Art Congress.
Aslan, Ş. (2018). Temel tasarım stüdyosunda bir kavram geliştirme deneyimi: Kavramı dokumak, kavrama dokunmak. MSGSÜ 6. Uluslararası İçmimarlık Sempozyumu, 72-88.
Aslan, Ş. (2018). Teknoloji ve ideoloji problemi olarak mekânın inşası: Mekânın duygusundan, duygunun mekânına. 3. Sanat ve Tasarım Eğitimi Sempozyumu.
Çelik, M. M., & Aslan, Ş. (2012). Mekân tasarımı eğitiminde temel tasarım eğitimi dersi ve dersin izlenebilirliğine yönelik bir yaklaşım. İçMEK İçmimarlık Eğitimi 2. Ulusal Kongresi.
MEKAN TASARIM EĞİTİMİ
Mekân tasarımına yönelik eğitim metodolojileri, disiplinler arası yaklaşımlar ve dijitalleşen tasarım eğitimi bu başlık altında ele alınmaktadır. Disiplinlerarası tasarım yaklaşımları ve tasarım eğitimi üzerinden şekillenen araştırmalar yürütülmektedir. İç mimarlık eğitiminde deneysel ve uygulamalı öğrenme süreçlerinin gelişimi incelenmektedir.
İlgili Dersler
İÇT121 Temel Tasarım Eğitimi I
İÇT122 Temel Tasarım Eğitimi II
İÇT123 Mekan Tasarımına Giriş
İÇT124 Mekân Kültürü
İÇT221 Mekan Tasarım Std I
İÇT222 Mekan Tasarım Std II
İÇT331 Mekân Tasarım Std III
İÇT332 Mekan Tasarım Std IV
Araştırmacılar
Meryem Yalçın
Esin Fakıbaba Dedeoğlu
Şaha Aslan
Yayınlar
Dedeoğlu, E., & Yalçın, M. (2022). Implications of digitalized interior architectural distance education. Journal of Pharmaceutical Negative Results, 13(Special Issue 10), 5085-5091.
Aslan, Ş., & Kızıltepe, F. (2020). Bauhaus ekolünün değişen paradigmaları: Tasarım eğitimini yeniden düşünmek. In A. D. İnan & A. Cengizkan (Eds.), BAUHAUS_100TR (pp. X-X). TED Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi Yayınları. ISBN: 978-605-80942-1-5.
Dedeoğlu, E., & Yalçın, M. (2020). Collaboration and scope areas of changing co-design approaches in the formation of design criteria. Journal of Wood Industry and Engineering, 2(2), 80-90.
Özdamar, B. B., & Yalçın, M. (2019). Integration of interior architecture education with innovative design approaches. In History, Development and Future of Interior Architecture Education in Turkey (pp. 312-327). ITU.
Yalçın, M., & Bozdayı, A. M. (2018). Successive and constructive design education as source of sustainable creativity: Gap between preschool and undergraduate design education. Journal of Modern Education Review, 8(4), 314–321.
Aslan, Ş. (2016). From 1914 to 2014: 100th year in the education of German and Turkish interior architecture. In P. Yıldız (Ed.), 1st International Symposium Education in Interior Architecture in the Year of German Turkish Research Education and Innovation (pp. X-X). Cambridge Scholars Publishing. ISBN: 978-1-4438-8940-7.
Aslan, Ş., & Savaş, S. (2015). Bütünden parçaya parçadan bütüne mekân tasarımı eğitiminin disiplinlerarası yapısına yönelik bir değerlendirme. MSGSÜ Mimarlık Fakültesi İçmimarlık Bölümü 4. Ulusal İç Mimarlık Sempozyumu, 1(4), 287-297.
Yalçın, M. (2015). Progressive development of creative design skills from kindergarten education. Journal of Formakademisk, 8(1), 1-11.
Yalçın, M. (2015). “Exploratory” and “descriptive” aspects of environmental psychology course within the interior design education. Journal of Behavioral Science, 174, 3531-3541.
Yalçın, M. (2013). Consecutive cultural variables in relation of design problem: 'Definition' and 'solution'. 6th International Students Triennial, Marmara University, İstanbul, 3-7 June 2013.
MEKAN TASARIM TARİHİ
İlgili Dersler
İÇT227 Mekân Tasarım Tarihi I
İÇT228 Mekân Tasarım Tarihi II
İÇT317 Rölöve ve Restorasyon
Araştırmacılar
Şaha Aslan
Gülşah Şenocak
Esin Fakıbaba Dedeoğlu
Yayınlar
Şenocak, G. (2024). Cami tipolojisinin göstergebilimsel analizi: TBMM cami örneği. IDA: International Design and Art Journal, 6(1), 54-70.
Şenocak, G. (2019). Ankara’da rasyonalist-pürist bir mimari iz: Anafartalar Çarşısı. 4. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi / 4th International Scientific Research Congress, 219-232.
Fakıbaba Dedeoğlu, E. (2018). Yeniden işlevlendirilen kilise yapılarında iç mekân müdahalelerine yönelik analizler. Sanat ve Tasarım Dergisi, 23, 77-103.
Şenocak, G. (2018). A conservation process of cultural heritage: Ankara Saraçoğlu Quarter. International Congress on Sustainability in Architecture, Planning, and Design, 698-702.
Özdamar, M., Fakıbaba Dedeoğlu, E., Karaoğlu, Ö., & Moazemi, S. (2017). Tek yapıda bütünleşen farklı tasarım kararları: “Salt Galata.” Hacettepe Üniversitesi Sanat Yazıları Dergisi, 36, 59-76.
Özdamar, M., Karaoğlu, Ö., Fakıbaba Dedeoğlu, E., & Moazemi, S. (2017). Yeniden işlevlendirilen endüstri yapılarında iç mekân bağlanımında kullanım sorunları. Başkent Üniversitesi IMAS - İç Mimarlık Araştırmaları Sempozyumu, Ankara.
Saraf Yıldızoğlu, M., & Aslan, Ş. (2010). Osmanlı’da oturma kültürü: 19. yy’da Topkapı Sarayı’ndan Dolmabahçe Sarayı’na geçişte Osmanlı saray mobilyası. MSGSÜ Mimarlık Fakültesi, İçmimarlık Bölümü, 2. Ulusal İç Mimarlık Sempozyumu, 1, 137-146.
MEKAN MALZEME İLİŞKİSİ
İlgili Dersler
İÇT223 Mekânda Yapı ve Malzeme
Araştırmacılar
Şükran Büşra Ümütlü
Ahmet Fatih Karakaya
Yayınlar
Ümütlü, Ş. B., & Sayıl Onaran, B. (2024). İç mimarlık eğitiminde deneyim odaklı malzeme öğrenimi üzerine. PLANARCH - Design and Planning Research, 8(2), 250-259. https://doi.org/10.54864/planarch.1494201
Yıldırım, K., Karakaya, A. F., & Serdaroğlu, Z. (2024). Ofislerde kullanılan ahşap zemin kaplamalarının kullanıcıların algısal değerlendirmelerine etkisi. ISPEC International Journal of Social Sciences and Humanities, 8(4), 52-69. https://doi.org/10.5281/zenodo.14504695
Huyugüzel, B., Yıldırım, K., & Karakaya, A. F. (2023). Çocuk odası mobilyalarında bulunan organik kimyasallar üzerine bir araştırma. Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi Part C: Tasarım ve Teknoloji, 11(3), 706-718. https://doi.org/10.29109/gujsc.1312640
Ümütlü, Ş. B. (2021). Kentsel donatı bağlamında akıllı malzeme ve sistemler; Tasarımcı ve kullanıcı deneyim örneği. İç Mimarlık Lisansüstü Çalışmalar Sempozyumu-III, 384-391.
Ümütlü, Ş. B. (2019). Akıllı malzemelerin mekan tasarımında kullanılabilirliği üzerine bir inceleme. 4th International Scientific Research Congress, 309.
TASARIMA KÜRESEL BAKIŞ AÇISI
Yaşam kalitesini iyileştirme amacı güden disiplinimizin insani yardım alanındaki etkisi ile mekân tasarımının herkes için kullanılabilir ve geleceğe aktarılabilir ortamlar yaratmak üzere kurgulanmasına yönelik araştırma ve çalışmalar yürütülmektedir. Kamusal mekân’da yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik alanlar yaratmak üzerine kurgulanan araştırma ve çalışmalar listelenir.
İlgili Dersler
İÇT408 Özelleşmiş Mekan Tasarımı Stüdyosu
İÇT 409 Sürdürülebilir Tasarım
Araştırmacılar
Gülşah Şenocak
Esin Fakıbaba Dedeoğlu
Şükran Büşra Ümütlü
Yayınlar
Şenocak, G., & Sayıl Onaran, B. (2023). İnsani yardım barınma alanında iç mimarlık: “Shelter Projects” örnekleri. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 32(3), 246-264. https://doi.org/10.35379/cusosbil.1397236
Şenocak, G. (2021). Türkiye’deki mülteci kamplarında tasarım kriterleri: Adana Sarıçam Konaklama Merkezi. Sanat Yazıları, 44, 343-367.
Şenocak, G. (2021). Özel gereksinimli bireyler bağlamında geçici afet barınakları ve tasarım süreci önerisi. 5. Ulusal Yapı Kongresi ve Sergisi, 107-123.
Sayıl Onaran, B., & Ümütlü, Ş. B. (2021). Post-COVID-19 era; Re-designing the work-life relationship through smart spaces and equipment. 2nd Contact Points Symposium /2021, Nagoya City University.
Şenocak, G. (2020). Türkiye’deki mülteci kamplarında geçici konut tasarım örneği olarak Sarıçam Kampı’nın mekânsal analizi. İÇLİS III / İç Mimarlık Lisansüstü Çalışmalar Sempozyumu-III, 631-639.
Fakıbaba Dedeoğlu, E. (2018). Yavaş şehirlerde kamusal mekân kalitesi. Hacettepe Üniversitesi Sanat Yazıları Dergisi, 41, 451-477.
Moazemi, S., & Fakıbaba Dedeoğlu, E. (2018). The relation between cultural identity of urban fabric and public spaces on the topic of slow city (Cittaslow). ISUFitaly 2018 4th International Congress: Reading Built Spaces. Cities in the Making and Future Urban Form, Bari/Italy.
Ümütlü, Ş. B. (2018). User perception and orientation in the museum designed by re-functioning: Erimtan Archeology and Art Museum example. Beyond All Limits / 2018, 1, 747-750.
Fakıbaba Dedeoğlu, E. (2014). Halfeti’nin yavaş şehir (Cittaslow) hareketine katılım süreci ve sonrası. In B. Sayıl Onaran (Ed.), Sürdürülebilir Kent Modeli Olarak Urfa Halfeti’nin Yavaş Şehir (Cittaslow) Hareketi Bağlamında Değerlendirilmesi (pp. 65-87). Ankara: Emek Ofset. ISBN: 978-605-65308-0-7.
MEKAN VE GÜNCEL KÜLTÜR ÇALIŞMALARI
Kentleşme, mekânsal kimlik ve toplumsal dinamikler arasındaki ilişkiler bu başlık altında incelenmektedir. Kamusal mekânın sosyokültürel etkileri, kullanıcı deneyimleri, kent estetiği ve yerel-küresel mekânsal dinamikler üzerine araştırmalar yapılmaktadır. Kültürel mirasın mekân tasarımına etkileri de bu kapsamda ele alınır.
Araştırmacılar
Meryem Yalçın
Ahmet Fatih Karakaya
Yayınlar
Acar, A., Atalay Satağlu, F. B., Say, S., Tunca, M., Çetin, M. C., Çalışkan, Ş., Aydın Altay, S., Gürol Öngören, P., & Karakaya, A. F. (2022). Kültürel mirasa yönelik coğrafi konum tabanlı mobil artırılmış gerçeklik teknolojisi uygulaması araştırması ve geliştirilmesi. Journal of the Faculty of Engineering and Architecture of Gazi University, 37(4), 1931-1944.
Bilge, B., & Yalçın, M. (2020). Interior spatial features as a marketing issue. In Academic Studies in Social Sciences (pp. 292-301). IVPE Publications. ISBN: 978-9940-46-009-9.
Yalçın, M. (2018). Biomimetic material in the dimensions interior spatial design. 6th International Interior Architectural Symposium, 14-16 November, Mimar Sinan Fine Arts University.
Yalçın, M. (2015). Güneş enerjisi ve gün ışığından yararlanma yöntemleri ve bu uygulamaların iç mekandaki etkileri. 1st National Council of Interior Design, 12-14 September, Karadeniz Technical University, 175-184.
Yalçın, M. (2014). Psycho-social determinants in the formation of dining places, within the urban identity. Journal of Fen- Edebiyat Faculty, "Kent" Special Issue (2011/1-2), Maltepe University, 171-189.
Yalçın, M. (2014). Globalization and urban housing projects in relation to contemporary culture. Journal of Fen- Edebiyat Faculty, "Küreselleşme" Special Issue (2012/1-2), Maltepe University, 23-42.
Çağatay, K., Yalçın, M., & Yıldırım, K. (2014). Spatial quality effects of students' dormitories quality on users’ functional and perceptual performance: Sample of Tahsin Banguoğlu Student Dormitory. Journal of Design and Theory (Tasarım ve Kuram Dergisi), 18, 53-72.
Yalçın, M. (2013). Socio-cultural and physical determinants in the process of dining spaces. Journal of Art and Design (Sanat ve Tasarım Dergisi), 12, 173-191.
Yalçın, M. (2013). Consecutive cultural variables in relation of design problem: 'Definition' and 'Solution'. 6th International Students Triennial, 3-7 June, Marmara University, İstanbul.
MEKANDA FİZİKSEL KONTROL SİSTEMLERİ
Araştırmacılar
Meryem Yalçın
Esin Fakıbaba Dedeoğlu
Kıvanç Kitapçı
Yayınlar
Fakıbaba Dedeoğlu, E., & Yalçın, M. (2025). A proposal for the improvement of daylight integration and distribution in the educational interior space through a (Pro-Sun) ceiling design with curved surfaces. Sustainability, 17(3), 1096. https://doi.org/10.3390/su17031096
Zinah Al-Bayyar, Papatya Nur Dökmeci Yörükoğlu, Kitapci, K., & Türker Bayrak, Ö. (2025). Impact of indoor soundscape workshop on sound awareness of interior architecture students. J. Acoust. Soc. Am., 157(2), 1202–1214. https://doi.org/10.1121/10.0035569
Alkan, A. L., Yörükoğlu, P. N. D., & Kitapcı, K. (2023). Indoor soundscapes of the future: Listening to smart houses. In K. Güler (Ed.), Transforming Issues in Housing Design (1st ed., pp. 245-254). Wiley.
Kitapcı, K. (2023). Restoranlarda ses-gürültü kontrolü ve müzik tasarımı. In P. Şenel (Ed.), Restoran Tasarımı (1st ed., pp. 102-124). Detay Yayıncılık.
Alkan, A., Yörükoğlu, P. N. D., & Kitapci, K. (2023). An investigation of sound sources in smart houses for improved machine-to-human communication. Forum Acusticum 2023, Torino, Italy.
Al-Bayyar, Z., & Kitapci, K. (2022). Effects of reverberation time and sound source composition on sense of place constructs. Applied Acoustics, 185.
Kitapcı, K., Çelik Başok, G. (2021). The acoustic characterization of worship ambiance and speech intelligibility in wooden hypostyle structures: The case of the Aslanhane Mosque. Acoustics Australia. https://doi.org/10.1007/s40857-021-00238-1
Kitapcı, K., & Akbay, S. (2021). Audio-visual interactions and the influence of colour on noise annoyance evaluations. Acoustics Australia. https://doi.org/10.1007/s40857-021-00220-x
Kitapcı, K., & Özdemir, D. (2021). Categorization of urban sound sources: A taxonomical framework based on diegesis and intention. Euronoise 2021, 1050-1059.
Kitapcı, K., & Özdemir, D. (2021). An interdisciplinary sound classification framework for environmental sound design. Inter-Noise 2021, International Congress And Exposition of Noise Control Engineering, 12, 1130-1141.
Kitapcı, K., & Dökmeci Yörükoğlu, P. N. (2021). İç mimarlık eğitiminde sesin bir tasarım elemanı olarak ele alınması: İşitsel peyzaj çalıştayı deneyimi. 14. Ulusal Akustik Kongre ve Sergisi, 1, 82-90.
Kitapcı, K., & Al-Bayyar, Z. (2020). A room acoustics evaluation framework based on the sense of place constructs. Forum Acusticum 2020, 1753-1761.
Bilge, B., & Yalçın, M. (2020). Interior spatial features as a marketing issue. In Academic Studies in Social Sciences (pp. 292-301). IVPE Publications. ISBN: 978-9940-46-009-9.
Kitapcı, K., & Galbrun, L. (2019). Perceptual analysis of the speech intelligibility and soundscape of multilingual environments. Applied Acoustics, 151, 124-136. https://doi.org/10.1016/j.apacoust.2019.03.001
Kitapcı, K. (2019). Room acoustics education in interior architecture programs: A course structure proposal. INTER-NOISE 2019 MADRID - 48th International Congress and Exhibition on Noise Control Engineering.
Kitapcı, K. (2018). Acoustics and speech privacy in open-plan offices: A case study on computer-based task performance. GRID - Mimarlık, Planlama ve Tasarım Dergisi, 1, 1-23. http://dergipark.gov.tr/grid/issue/34270/357207
Galbrun, L., & Kitapci, K. (2016). Speech intelligibility of English, Polish, Arabic and Mandarin under different room acoustic conditions. Applied Acoustics, 114, 79-91. https://doi.org/10.1016/j.apacoust.2016.07.003
Galbrun, L., & Kitapci, K. (2014). Accuracy of speech transmission index predictions based on the reverberation time and signal-to-noise ratio. Applied Acoustics, 81, 1-14. https://doi.org/10.1016/j.apacoust.2014.02.001
Kitapcı, K., & Galbrun, L. (2014). Comparison of speech intelligibility between English, Polish, Arabic and Mandarin. Proceedings of Forum Acusticum 2014-Janua.
Kitapcı, K., Galbrun, L., O’Rourke, B., & Turner, G. H. (2013). Speech intelligibility in multilingual spaces. 42nd International Congress and Exposition on Noise Control Engineering 2013, INTER-NOISE 2013: Noise Control for Quality of Life, 3, 2023–2029.
Kitapcı, K., Yilmazer, S., & Erkip, F. (2007). Effect of speech intelligibility on visual short-term memory performance. Turkish Acoustical Society - 36th International Congress and Exhibition on Noise Control Engineering, INTER-NOISE 2007 ISTANBUL, 5, 3594–3604.
TASARIM EĞİTİMİ VE DİJİTAL ORTAMLAR
Bu başlık dijital teknolojilerin ve iş birliğine dayalı platformların tasarım eğitimine entegrasyonunu ele almaktadır. Web tabanlı eğitim sistemleri, genişletilmiş ve karıştırılmış gerçeklik (XR/MR) teknolojileri, yaratıcı iş birliğini destekleyen dijital ortamlar ve hibrit eğitim modelleri gibi konular üzerinde durulmaktadır. Özellikle, disiplinler arası öğrenme süreçlerinin dijital araçlarla nasıl destekleyebileceği ve tasarım öğrencilerinin yaratıcılıklarını artırmak için nasıl bir dijital altyapıya ihtiyaç duydukları incelenmektedir. Bu çalışmalar, tasarım stüdyolarının gelecekte nasıl şekilleneceğine dair öngörüler sunarak eğitimde yeni yaklaşımlar geliştirilmesine katkı sağlamaktadır.
İlgili Dersler
İÇT 125 Sunum Teknikleri I
İÇT 126 Sunum Teknikleri II
İÇT 225 Bilgisayar Destekli Tasarım I
İÇT 226 Bilgisayar Destekli Tasarım II
İÇT 325 Bilgisayar Destekli Tasarım III
İÇT 320 Yapı ve Malzeme
TSR 505 İç Mekânda Sanal Uygulamalar
TSR 508 Özelleşmiş İç Mekân Tasarım Stüdyosu
Araştırmacılar
Ahmet Fatih Karakaya
Yayınlar
Karakaya, A. F. (2024). Disiplinlerarası fizik öğretimi. In Ş. A. İlhan & M. A. Kireçci (Eds.), Fizik eğitiminde tasarım odaklı yaklaşım (pp. X-X). Ekonomik İşbirliği Teşkilatı Eğitim Enstitüsü Yayınları. ISBN: 978-626-98870-2-9.
Karakaya, A. F., & Çorluluoğlu, G. (2023). Investigating a new learning environment for the migrant students through art and technology. InSEA World Congress 2023, 34.
Karakaya, A. F., & Ada, C. (2023). Adapting new technological approaches to sustainable art education using blockchain and NFT. InSEA World Congress 2023, 76.
Karakaya, A. F., & Çorluluoğlu, G. (2023). A study into the scale perception levels of freshmen design students in interior architecture education. The Paris Conference on Education, 52.
Karakaya, A. F., & Ada, C. (2023). Objective design process evaluation at the jury stage in interior architecture education. In K. Günçe (Ed.), Interior Architectural Issues: Design, History, Education (pp. X-X). Livre de Lion Publishing House. ISBN: 978-2-38236-554-0.
Şahin Çağlı, Z., & Karakaya, A. F. (2023). Eğitimde blok zincir teknolojisinin araştırılması ve sürdürülebilir tasarım eğitimi için kayıtzinciri modellerinin geliştirilmesi. In H. Özyürek & Z. Baysal (Eds.), Blok Zincir Dünyası (pp. X-X). NOBEL Bilimsel. ISBN: 978-625-398-448-9.
Karakaya, A. F., Ada, C., Güler, H., & Işkın, R. (2023). Sürdürülebilir kalkınma hedefleri için üniversite kampüslerinde tasarım kriterlerinin belirlenmesi. 5. Uluslararası Sanat ve Tasarım Eğitimi Sempozyumu Sanat ve Tasarımda Sürdürülebilirlik, 562-573.
Çorluluoğlu, G., & Karakaya, A. F. (2022). On the interaction between shared design studios and interior architecture students: A new spatial experience with extended reality for supporting place attachment. Journal of Design Studio, 4(2), 75-86. https://doi.org/10.46474/jds.1149634
Çorluluoğlu, G., & Karakaya, A. F. (2022). On the interaction between shared design studios and interior architecture students; proposing a new spatial experience with extended reality for supporting place attachment. 5th International Congress on Interior Architecture Education, 29-30.
Yazıcı, H., Şahin, E., & Karakaya, A. F. (2021). Tasarım odaklı düşünce ve genişletilmiş gerçeklik ile uzaktan eğitimde birlikte çalışma deneyimi. Mimarlıkta Sayısal Tasarım XV. Ulusal Sempozyumu, 375-386.
Karakaya, A. F., Yazıcı, H., & Özgündoğdu, A. F. (2019). Art and design students' approaches to technology: Mixed reality practices in higher education. European Conference on Educational Research (ECER 2019), 141.
Karakaya, A. F. (2017). Use of mixed reality in design studio to enhance creativity of design students. The International Conference on Education and New Developments, 38-39.
Karakaya, A. F., & Demirkan, H. (2015). Collaborative digital environments to enhance the creativity of designers. Computers in Human Behavior, 42, 176-186.
Şenyapılı Özcan, B., & Karakaya, A. F. (2009). The future setting of the design studio. Open House International, 34(1), 104-112.
Karakaya, A. F., & Şenyapılı Özcan, B. (2008). Rehearsal of professional practice impacts of web-based collaborative learning on the future encounter of different disciplines. International Journal of Technology and Design Education, 18(1), 101-117.
Karakaya, A. F., & Taşlı Pektaş, Ş. (2007). A framework for web-based education systems supporting interdisciplinary design collaboration. METU Journal of the Faculty of Architecture, 24(2), 137-148.
Şenyapılı Özcan, B., & Karakaya, A. F. (2006). Hybrid framework for collaboration in design curricula. Joint International Conference on Construction Culture, Innovation and Management, 128-137.
Karakaya, A. F., & Şenyapılı Özcan, B. (2005). Design studio communication: Young generation holding on to old techniques. 3rd International Conference on Innovation in Architecture, Engineering and Construction (AEC), 375-385.
İNSAN VE MEKAN
İlgili Dersler
İÇT 327 Çevre Psikolojisi
Araştırmacılar
Meryem Yalçın
Yayınlar
Yalçın, M., & Özdamar, B. B. (2021). Spatial analysis of the effects of single- and double-bed layouts on patients’ communication patterns and psychological states in dialysis centers. Journal of Megaron, 16(1), 157-167.
Çakıcıoğlu, F., & Yalçın, M. (2020). Effects of environmental graphic design issues as a supportive source of hospital spatial perception. International Refereed Journal of Design and Architecture, 21, 1-21.
Yalçın, M., & Çakıcıoğlu, F. (2020). Healing environments’ design properties affecting patients’ physio-social states. In Current Studies in Social Sciences (pp. 221-233). Academician Publications. ISBN: 978-605-258-892-2.
Yalçın, M. (2020). Supporting effects of spatial design in the physical therapy of cerebral palsy patients’ treatment centers. In Current Studies in Social Sciences (pp. 129-146). Academician Publications. ISBN: 978-605-258-174-924-3.
Yalçın, M., & Bozdayı, A. M. (2018). Successive and constructive design education as source of sustainable creativity: Gap between preschool and undergraduate design education. Journal of Modern Education Review, 8(4), 314-321.
Yalçın, M. (2018). Relationship of Montessori approach with interior spaces in preschools and physical set-up. Journal of Megaron, 13(3), 451-458.
Yalçın, M., Bozdayı, A. M., & Ertek, M. H. (2017). Cultural determinants within the design setup of kindergarten and preschool interiors: Assessment of four typologies in terms of their spatial formation. Journal of Megaron, 12(1), 130-144.
Yalçın, M., Yıldırım, K., & Bozdayı, A. M. (2015). Developmental implications of children’s bedroom in the interior environment and implementations of adults’ preferences. Journal of Megaron, 10(3), 305-316.
Yıldırım, K., & Yalçın, M. (2016). An exploratory and comparative evaluation on the spatial perception of two densities of multi-occupancy hospital rooms. Health Environments Research & Design Journal, 9(2), 212-227.
Yalçın, M. (2016). Global urban space; Child-urban relationship. In Proceedings of the 2nd International Urban Research Congress (pp. 820-834). İstanbul Technical University.
Yalçın, M., & Kök, T. (2016). Structured environment, spatial stimulation, and experience in child development. In Proceedings of the 5th International Interior Architectural Symposium (pp. 73-85). Mimar Sinan Fine Arts University.
Yalçın, M. (2012). Preschool education, formation, and historical development process of ‘kindergarten architecture’. Journal of Art Writings (Sanat Yazıları Dergisi), 27, 133-152.
Yalçın, M. (2012). Color perception of young children in preschool interior design. In Proceedings of the VIII Conference of Gruppo del Colore - Associazione Italiana Colore (pp. 257-263). Bologna, Italy.
Yalçın, M. (2013). Preschool institutional interior space/furniture quality, formation, and interaction. In Proceedings of the II. National Furniture Congress (pp. 349-358). Pamukkale University.