2017-2020

Ağustos 2017 tarihinde 325.000 avroluk hibe ile 36 ay süreyle kabul alan, koordinatörlüğünün mimarlık bölümünce yapıldığı Erasmus+ projemiz mimarlık ve tasarım alanlarında gelişen teknolojilerle birlikte değişen tektonik/yapma biçimleri/düşünme biçimleri üzerinden yeniden tanımlanan mimar/mimarlık eğitimi süreçlerini araştırmakta ve tartışmaktadır. Mimarlık eğitiminin yenilikçi düşünce potansiyelini daha yenilikçi bir eğitim programı ile ortaya çıkaran, gelişen enformasyon, iletişim ve üretim teknolojilerine eklemlenebilen ve bu teknolojileri kendi içinde varedip, kullanabilen, bu teknolojiler ile eğitim programını yenileyip birleştiren bir süreç/program hedeflenmektedir. Çok-kültürlülük ve kültürler-arası iletişim bu değişimin vazgeçilmez bir parçasıdır. Bu süreçte, hedeflerimize ulaşmaktaki ana stratejimiz çok-uluslu/kültürlü esnek ve deneysel bir alternatif stüdyo modülü geliştirmek, etkileşimli bir bilgi/deneyim paylaşma ortamı sunacak bir platform oluşturmak ve odağı akademi/araştırma ve pratik/endüstri/sektör etkileşimi bağlamına almaktır.

MATERIART proje aktiviteleri katılımcı partner kurumlarla işbirliği, öğrenme birlikteliği ve birlikte çalışmayı güçlendirmek üzere kurgulanmıştır. MATERIART 3 öğrenci çalıştayı, 2 eğitimci çalıştayı, 2 sempozyum ve 4 ulus-ötesi toplantı ile totalde 11 aktiviteye, TOBB ETU ise 1 ulus-ötesi toplantı, 1 öğrenci çalıştayı ve kapanış sempozyumu ile 3 aktiviteye ev sahipliği yapmaktadır.

Ortak kurumlar:

(1) TU/e Eindhoven University of Technology, (2) İstanbul Technical University, (3) University Sapienza of Rome, (4) University of Thessaly, (5) Universidade de Lisboa.

Süreçte eklenen ve işbirliğinde olduğumuz ortak kurumlar (associate partners):

(1) Universidade Lusofona, (2) Hochschule Anhalt, (3) Münster University of Applied Sciences

Bahsedilen aktiviteler va çok-uluslu proje ortamının sonucunda:

  1. Çok-uluslu Yoğunlaştırılmış Stüdyo Ortamlarının (Çalıştayların) zaman-bazlı, coğrafi ve ekonomik kısıtların üstesinden geleceğine, mimarlık eğitimi için yeni ve yenilikçi bakışlar/içerikler sağlayacağına, hem eğitimci hem de öğrenci katılımcıların formal, informal ve entelektüel kaynaklarının artacağına, edindikleri yeni yetilerle birlikte iş yaratımı ve ekonomik alanlarda rekabeti ve kaliteyi artıracağımıza inanıyoruz.

  2. Bu aktivitelerin akademik hayatına yeni başlamış eğitimcilere yol gösterici olacağına, akran eğitimi ile pedagojik süreçlerde daha ilerici bir bakışa sahip olunacağına ve bu deneysel ortamla birlikte eğitimin kalitesinin, eğitimcinin yetilerinin va öğrencilerin etkileşiminin/bilgi ve kültür birikiminin/mimarlık kültürünün artacağına inanıyoruz.

  3. Kurgulanması hedeflenen stüdyo ortamları ile daha işbirlikçi, etkileşimli ve esnek öğrenme ortamlarını hem öğrenci hem de eğitimci için MATERIART’ın sağyalaycağına inanıyoruz.

36 aylık bu sürenin her 12 ayı için farklı temalar belirlenmiştir.

  1. The Firgure | Mimar: Entelektüel pozisyon/vizyon, kavramlaştırma

  2. The Deck | Konum: Bağlam

  3. The Habitus | Tasarım ve Stüdyo: Yenilik/yaratıcılık/özgünlük

Proje websitesi: www.materiart.org