İkinci Yabancı Dil - Almanca
Ders Sorumluları | : Yüksel Başarmış (ybasarmis@etu.edu.tr) |
Ofis | : 430 |
Telefon | : 292-43-60 |
Dersin Kodu / Şubesi : ALM 001 (Almanca 1)
Ders Kitabı : Studio D A1 Deutsch als Fremdsprache / Kurs- und Übungsbuch Teilband 1 (Bölüm 1-6)
Dersin Amacı : Bu kurda, dersin kapsamını oluşturan konular yardımıyla,
öğrencilerin (duyduğunu ve okuduğunu anlama, konuşma ve yazma) temel dil becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Dil programları Avrupa Dil Komisyonunun belirlemiş olduğu ölçütler doğrultusunda hazırlanmıştır.
Giriş- Kendini tanıtma, başkalarını tanıma - tanıtma, soru sorma, selamlaşma, harfler
1. Diyalog başlatma, kendini tanıtma, diğerini tanıma, yiyecek, içecek siparişi verme, ödeme, sayılar(1-100),
2. Derslik içindeki nesneleri sorma, tanımlama
3. Şehirler, görülmeye değer yerler tanıma, hakkında konuşma, coğrafi bilgi verme, yönler, istatistik değerlendirme,
4. Yaşam alanı, ev ve kişiler ile ilgili konuşma.
5. Zamanı ifade etme,bir dünde yapılanları tanımlama, daveti kabul etme ve reddetme, saatler. günler
6. Yönler, nerede oturup, nerede çalıştığını söyleyebilme, yol, yön sorma, telefonla randevulaşma
İletişimsel amaçlar :
1. Almanca dersi etkileşimli bir derstir, bu nedenle öğrencilerin derslere düzenli katılımı aşağıdaki becerilerin gelişmesini sağlamak içindir;
1.1 Sözlü anlatım
1.1.1 Fikir ve duyguları ifade etmek (herhangi bir konu hakkında)
1.1.2 Diyalog (soru sormak, cevap vermek, kendi görüş açısından fikirlerini savunmak)
1.1.3 Önceden bilinen, duyulan veya okunan herhangi bir konu hakkında konuşmak.
1.2 Yazılı anlatım
1.2.1 Çeşitli konular hakkındaki fikirleri kompozisyon aracılıyla ifade etme.
1.2.2 Çeşitli konular hakkındaki fikirleri küçük parçalar yazarak ifade etme.
2. Sınıfta yapılan alıştırmalar ve evde yapılması için verilen ödevler (sözlü, yazılı, dinleme, okuma) ara sınav ve dönem sonu sınavlarında başarılı olabilmek için aşağıda belirtilen nedenlerden dolayı son derece önemlidir, çünkü;
2.1 Verilen alıştırmalar ve ödevler, ağırlıklı olarak o dönemin veya eski dönemlerin dilbilgisi, kelime dağarcığı , fiil çekimi örnekleri içerir. Dönem boyunca öğrenilen dilbilgisi yapıları, kelimeler ve fiil çekimleri gelecek dönemlerdeki konuların öğreniminde temel nitelik taşırlar bu yüzden son derece önemlidirler. (her kur bir önceki aşamanın devamıdır)
2.2 Aşağıdaki kurallar öğrencilerin sözlü ve yazılı becerilerinin gelişmesini kolaylaştırır ve çabuklaştırır.
a. Dilbilgisi kurallarını (zamanında) anlamak ve doğru olarak kullanmak.
b. Okuma parçalarını okumak ve anlamak
c. Öğretim görevlisini ve dinleme parçalarını dinlemek ve anlamak için çaba sarf etmek
d. Belirli konular hakkında konuşmak
e. Sınavlarda verilen süreyi doğru kullanmak.
Dersin Kodu / Şubesi : ALM 002 (Almanca 2)
Ders Kitabı : Studio D A1 Deutsch als Fremdsprache / Kurs- und Übungsbuch Teilband 2 (Bölüm 7-12)
Dersin Amacı : Bu kurda, dersin kapsamını oluşturan konular yardımıyla,
öğrencilerin (duyduğunu ve okuduğunu anlama, konuşma ve yazma) temel dil becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Dil programları Avrupa Dil Komisyonunun belirlemiş olduğu ölçütler doğrultusunda hazırlanmıştır.
7. Meslekler ve bir gün içerisindeki aktivitelerden söz etme, meslek tanıtımı, istatistik değerlendirme.
8. Berlin şehrini tanıma, oryantasyon, yol sorma, tarif etme, bir seyahati anlatma, kart yazma
9. Tatil hakkında konuşma, kaza anlatma, metin yazma
10. Yeme, içme, alış-veriş yapma, sevilen, sevilmeyen yiyecek ve içeceklerden söz etme, bir menüyü okuma ve anlama, fiyat sorma ve cevap verme.
11. Kılık kıyafet hakkında konuşma, satın alma, renkler, beden.
12. Beden ve sağlık, organları tanıma, ağrı tanımlayabilme, öneri, talimat verme, mektup yazma.
İletişimsel amaçlar :
1. Almanca dersi etkileşimli bir derstir, bu nedenle öğrencilerin derslere düzenli katılımı aşağıdaki becerilerin gelişmesini sağlamak içindir;
1.1 Sözlü anlatım
1.1.1 Fikir ve duyguları ifade etmek (herhangi bir konu hakkında)
1.1.2 Diyalog (soru sormak, cevap vermek, kendi görüş açısından fikirlerini savunmak)
1.1.3 Önceden bilinen, duyulan veya okunan herhangi bir konu hakkında konuşmak.
1.2 Yazılı anlatım
1.2.1 Çeşitli konular hakkındaki fikirleri kompozisyon aracılıyla ifade etme.
1.2.2 Çeşitli konular hakkındaki fikirleri küçük parçalar yazarak ifade etme.
2. Sınıfta yapılan alıştırmalar ve evde yapılması için verilen ödevler (sözlü, yazılı, dinleme, okuma) ara sınav ve dönem sonu sınavlarında başarılı olabilmek için aşağıda belirtilen nedenlerden dolayı son derece önemlidir, çünkü;
2.1 Verilen alıştırmalar ve ödevler, ağırlıklı olarak o dönemin veya eski dönemlerin dilbilgisi, kelime dağarcığı , fiil çekimi örnekleri içerir. Dönem boyunca öğrenilen dilbilgisi yapıları, kelimeler ve fiil çekimleri gelecek dönemlerdeki konuların öğreniminde temel nitelik taşırlar bu yüzden son derece önemlidirler. (her kur bir önceki aşamanın devamıdır)
2.2 Aşağıdaki kurallar öğrencilerin sözlü ve yazılı becerilerinin gelişmesini kolaylaştırır ve çabuklaştırır.
a. Dilbilgisi kurallarını (zamanında) anlamak ve doğru olarak kullanmak.
b. Okuma parçalarını okumak ve anlamak
c. Öğretim görevlisini ve dinleme parçalarını dinlemek ve anlamak için çaba sarf etmek
d. Belirli konular hakkında konuşmak
e. Sınavlarda verilen süreyi doğru kullanmak.
Dersin Kodu / Şubesi : ALM 003 (Almanca 3)
Ders Kitabı : Studio D A2 Deutsch als Fremdsprache / Kurs- und Übungsbuch Teilband 1 (Bölüm 1-6)
Dersin Amacı : Bu kurda, dersin kapsamını oluşturan konular yardımıyla,
öğrencilerin (duyduğunu ve okuduğunu anlama, konuşma ve yazma) temel dil becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Dil programları Avrupa Dil Komisyonunun belirlemiş olduğu ölçütler doğrultusunda hazırlanmıştır.
1. Dil ve biyografi, dil öğrenme, dil öğrenme deneyimleri.
2. Aile, akrabalar ve yaşam biçimleri, aile içi kutlamalar, davet verme, fotoğrafla kişileri tanımlama, görüş belirtme
3. mesleki ve özel seyahatler, tahmin yürütme, seyahat planlama,zıtlıkları ifade etme
4. Boş zaman aktiviteleri, hobi ve ilgi alanları hakkında konuşma, olumlu-olumsuz tepki verme
5. Medyanın dünü –bugünü ve gün içindeki önemi, kısa özel mesajlar yazma, şikayetçi olma
6. Boş zaman aktiviteleri, çıkma, lokanta, menü, yemek siparişi, meslek portresi: Lokanta işletmecisi
İletişimsel amaçlar :
1. Almanca dersi etkileşimli bir derstir, bu nedenle öğrencilerin derslere düzenli katılımı aşağıdaki becerilerin gelişmesini sağlamak içindir;
1.1 Sözlü anlatım
1.1.1 Fikir ve duyguları ifade etmek (herhangi bir konu hakkında)
1.1.2 Diyalog (soru sormak, cevap vermek, kendi görüş açısından fikirlerini savunmak)
1.1.3 Önceden bilinen, duyulan veya okunan herhangi bir konu hakkında konuşmak.
1.2 Yazılı anlatım
1.2.1 Çeşitli konular hakkındaki fikirleri kompozisyon aracılıyla ifade etme.
1.2.2 Çeşitli konular hakkındaki fikirleri küçük parçalar yazarak ifade etme.
2. Sınıfta yapılan alıştırmalar ve evde yapılması için verilen ödevler (sözlü, yazılı, dinleme, okuma) ara sınav ve dönem sonu sınavlarında başarılı olabilmek için aşağıda belirtilen nedenlerden dolayı son derece önemlidir, çünkü;
2.1 Verilen alıştırmalar ve ödevler, ağırlıklı olarak o dönemin veya eski dönemlerin dilbilgisi, kelime dağarcığı , fiil çekimi örnekleri içerir. Dönem boyunca öğrenilen dilbilgisi yapıları, kelimeler ve fiil çekimleri gelecek dönemlerdeki konuların öğreniminde temel nitelik taşırlar bu yüzden son derece önemlidirler. (her kur bir önceki aşamanın devamıdır)
2.2 Aşağıdaki kurallar öğrencilerin sözlü ve yazılı becerilerinin gelişmesini kolaylaştırır ve çabuklaştırır.
a. Dilbilgisi kurallarını (zamanında) anlamak ve doğru olarak kullanmak.
b. Okuma parçalarını okumak ve anlamak
c. Öğretim görevlisini ve dinleme parçalarını dinlemek ve anlamak için çaba sarf etmek
d. Belirli konular hakkında konuşmak
e. Sınavlarda verilen süreyi doğru kullanmak.
Dersin Kodu / Şubesi : ALM 004 (Almanca 4)
Ders Kitabı : Studio D A2 Deutsch als Fremdsprache / Kurs- und Übungsbuch Teilband 2 (Bölüm 7-12)
Dersin Amacı : Bu kurda, dersin kapsamını oluşturan konular yardımıyla,
öğrencilerin (duyduğunu ve okuduğunu anlama, konuşma ve yazma) temel dil becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Dil programları Avrupa Dil Komisyonunun belirlemiş olduğu ölçütler doğrultusunda hazırlanmıştır.
7. Şehir yada kırsal alanda yaşama, ev ilanları okuma ve değerlendirme, taşınma, ev kazaları
8. Kültür kentleri “Weimar” gezisi, şehir hayatı dün ve bugün, şehir gezisi planlama, tiyatroya gidiş organizasyonu, geçmişi konuşmak ve yazmak
9. İş dünyası, meslek biyografi ve idealleri hakkında konuşma, iş ilanları va CV anlama, telefonla not bırakma, isteklerin kibar ifade biçimi
10. Kutlamalar ve hediyeler, bayram ve gelenekler, Almanya, İsviçre ve Avusturya bayramlarının karşılaştırılması
11. Beden dili, duyguları tanıma, ifade etme, tepki gösterme, bir film hakkında konuşma
12. Kaşifler ve keşifler, ürünleri tanımlama, icatları anlama, bilimsel konulu metinleri anlama, nesnelerin işlevlerini anlama, anlatabilme,
İletişimsel amaçlar :
1. Almanca dersi etkileşimli bir derstir, bu nedenle öğrencilerin derslere düzenli katılımı aşağıdaki becerilerin gelişmesini sağlamak içindir;
1.1 Sözlü anlatım
1.1.1 Fikir ve duyguları ifade etmek (herhangi bir konu hakkında)
1.1.2 Diyalog (soru sormak, cevap vermek, kendi görüş açısından fikirlerini savunmak)
1.1.3 Önceden bilinen, duyulan veya okunan herhangi bir konu hakkında konuşmak.
1.2 Yazılı anlatım
1.2.1 Çeşitli konular hakkındaki fikirleri kompozisyon aracılıyla ifade etme.
1.2.2 Çeşitli konular hakkındaki fikirleri küçük parçalar yazarak ifade etme.
2. Sınıfta yapılan alıştırmalar ve evde yapılması için verilen ödevler (sözlü, yazılı, dinleme, okuma) ara sınav ve dönem sonu sınavlarında başarılı olabilmek için aşağıda belirtilen nedenlerden dolayı son derece önemlidir, çünkü;
2.1 Verilen alıştırmalar ve ödevler, ağırlıklı olarak o dönemin veya eski dönemlerin dilbilgisi, kelime dağarcığı , fiil çekimi örnekleri içerir. Dönem boyunca öğrenilen dilbilgisi yapıları, kelimeler ve fiil çekimleri gelecek dönemlerdeki konuların öğreniminde temel nitelik taşırlar bu yüzden son derece önemlidirler. (her kur bir önceki aşamanın devamıdır)
2.2 Aşağıdaki kurallar öğrencilerin sözlü ve yazılı becerilerinin gelişmesini kolaylaştırır ve çabuklaştırır.
a. Dilbilgisi kurallarını (zamanında) anlamak ve doğru olarak kullanmak.
b. Okuma parçalarını okumak ve anlamak
c. Öğretim görevlisini ve dinleme parçalarını dinlemek ve anlamak için çaba sarf etmek
d. Belirli konular hakkında konuşmak
e. Sınavlarda verilen süreyi doğru kullanmak.