HABERİ PAYLAŞIN

Bu sene 40.sı gerçekleştirilen ulusal YAEM konferansı kapsamında yapılan öğrenci bitirme proje yarışmasına tüm Türkiye’den 54 takım katıldı. Finale seçilen 8 takımdan 3’ü TOBB ETÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü takımıydı. Yarışma sonucunda “Elektrikli Araç Akıllı Şarj Sistemlerinde Sürücü Bazlı Dinamik Rotalama İle Yolculuk Süresi Minimizasyonu” başlıklı projemiz Türkiye birinciliğini Boğaziçi Üniversitesi ve ODTÜ ile paylaştı. Takımımızı, akademik danışmanları Doç. Dr. Ayşegül Altın Kayhan’ı ve finale kalan tüm takımlarımızı ve danışmanlarını tebrik ediyoruz.

 

YAEM 2021 Türkiye Derecesi:

Zorlu Enerji - Elektrikli Araç Akıllı Şarj Sistemlerinde Sürücü Bazlı Dinamik Rotalama İle Yolculuk Süresi Minimizasyonu

Takım Elemanları: Yiğit ANIŞ, Emre DEMİREL, Elif DEMİRKAYA, Afra EDİKLİ, Sümeyra ÖZEN

Akademik Danışman: Doç. Dr. Ayşegül ALTIN KAYHAN

 

2021 YAEM Finalisti:

Türk Traktör - Günlük Sevkiyat Planlaması İçin Ürün/Nakliye Aracı Eşleme Optimizasyonu Problemi

Takım Elemanları: Selen AKYOL, Simay ÇALIŞKAN, Merve Sıla DOĞAN, Zeynep FIRAT, Başak HELVACI

Akademik Danışman: Doç. Dr. Eda YÜCEL

 

2021 YAEM Finalisti:

DHL Supply Chain - Ürün Envanter Seviyelerinin Doğrulaması ve İyileştirilmesi

Takım Elemanları: Tuğrul BİLGİN, Elif ÇELİK, Kaan DAİBAŞOĞLU, Gül Beyza KOCAMIŞ, Defne ÖZTÜRK

Akademik Danışman: Doç. Dr. Nilgün FESCİOĞLU ÜNVER

 

YAEM 2021 Türkiye Birincisi Proje Özeti:

Zorlu Enerji - Elektrikli Araç Akıllı Şarj Sistemlerinde Sürücü Bazlı Dinamik Rotalama İle Yolculuk Süresi Minimizasyonu

Günümüzde fosil yakıtların çevreye verdiği zararlar nedeniyle, yenilenebilir ve sürdürülebilir enerji alanındaki çalışmalardan biri olan elektrikli araç kullanımının artırılması hız kazanmıştır. Elektrikli araçların kullanımında benzinli araçlardan farklı olarak dikkat edilmesi gereken bazı konular vardır. Bunlardan en önemlisi elektrikli bir aracın batarya kapasitesi ile gidebileceği menzilin nispeten kısa olmasıdır. Bu durum, özellikle uzun menzilli yolculuklarda, elektrikli araç kullanıcılarında menzil kaygısı olarak tanımlanan yolda kalma endişesine sebep olmaktadır. Zorlu Enerji Sistemleri (ZES) ile yürütülen projenin amacı, elektrikli araçlar için şehirler arası yolculuklarda rota optimizasyonu yapan bir Karar Destek Sistemi (KDS) geliştirmektir. Bu doğrultuda Python Programlama Dili’nde Karma Tam Sayılı Optimizasyon Modeli oluşturulmuştur. Model sonucunda belirlenen rota ile sürücünün yolculuk başlangıç noktasından hedef noktasına kadar gerektiğinde şarj edilerek en kısa sürede ulaşması sağlanmaktadır.Planlanan rotada kullanıcıya, toplam yolculuk süresi, yolculuk süresince durması gereken istasyonlar, bu istasyonlarda geçirmesi gereken süreler ve kullanmaları gereken soket bilgileri sunulmaktadır. Rota hesaplanmasında dinamik olarak değişen hava, yol ve şarj istasyonu parametreleri göz önünde bulundurulmaktadır. Bu parametrelerdeki anlık değişimlerle ortaya çıkan batarya seviyesindeki değişiklikleri yönetebilmek için, yolculuk süresince dinamik olarak çalışan geri besleme-kontrol sistemi geliştirilmiştir. Böylelikle, KDS’de yolculuk süresince rota güncellemeleri yapılarak kullanıcıya optimal rota planı sunulmaktadır.