Endüstriyel Tasarım Bölümü Öğrencilerimize Design Turkey Kavramsal Tasarım Ödülü!
6 YIL ÖNCETOBB ETÜ Endüstriyel Tasarım 4. Sınıf öğrencilerinden Dilay Buse Kökoğlu, Sarp Yamaç Karaca ve Gülce Gümüşdere, Endüstriyel Tasarım Stüdyosu III kapsamında geliştirdikleri kodlamayı öğreten oyuncak projeleri ile Design Turkey Kavramsal Ödülü kazandı.
Proje kapsamında geliştirilen masa oyunu, kodlama sürecini 3 boyutlu ortama taşıyarak, öğrenmeyi daha eğlenceli hale getiriyor. Gece ve gündüz bölgesi olmak üzere iki renge ayrılan ve her birinde farklı kuralların olduğu oyun tablasında çocuklar, robotları renklerine göre yerleştirerek aracı yönlendiriyor. Böylece çocukların, hamleleri üzerine düşünme ve problem çözme yeteneklerinin gelişmesine katkı sağlanırken ışıklar ve sesler ile de öğrenme sürecinde odaklanma ve heyecanları korunmuş oluyor.
2008 yılından bu yana düzenlenen ve bu yıl yedinci kez sahiplerini bulan Design Turkey Endüstriyel Tasarım Ödülleri, Türkiye’nin en önemli tasarım olaylarından biri kabul ediliyor. Bugüne kadar yaklaşık 1800 başvurunun olduğu Design Turkey Endüstriyel Tasarım Ödülleri kapsamında yaratıcı fikirleri teşvik etmek amacıyla, endüstriye gelecek için yön gösterebilecek, henüz üretilmemiş veya üretimi planlanmamış tasarım projeleri sektörel bazda değerlendiriliyor.
Design Week Turkey kapsamında gerçekleştirilen ödül töreninde ödüllerini alan öğrencilerimizi tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyoruz.
Proje Hakkında
Kodlamayı öğreten masa oyunu, kodlama sürecini 3 boyutlu ortama taşıyarak, kodlamayı öğrenmeyi daha eğlenceli hale getirmeyi amaçlamaktadır. Oyunda çocuk, robotları renklerine göre yerleştirerek aracı yönlendirir. Oyun tablası gece ve gündüz olmak üzere iki renge ayrılmaktadır. Gündüz bölgesinde araç istediği kadar hamle yaparken gece bölgesinde sadece 2 hamle yapar. Eğer araç gece bölgesine gidecekse şarj istasyonları konulmalıdır. Bu kurallar ile çocuğun hamleleri üzerine düşünmesi ve problem çözme yetenekleri elde etmesi amaçlanmıştır. Öğrenme sürecinde çocuğun odaklanması ve heyecan duyması önemlidir. Bu amaçla oyunda ışıklar ve sesler kullanılmıştır. Bu sayede çocuğun Mars atmosferini hissetmesi sağlanmıştır. Aracın hareket etmesi ve uyarılara tepki vermesi için Arduino kullanılmıştır.