HABERİ PAYLAŞIN

Öğrenci

Kurum

Ortak Eğitim Deneyimi Anıları

İş Yeri Amiri Notları

Mehmet Fatih Çekirdek

DAI – Labor /GT-ARC, Berlin, Almanya

  • “Ortak eğitimim sürecinde bir software defined network projesinde, mobil kullanıcıların geçmiş bağlanım örüntülerine bakarak ileride bağlanacakları baz istasyonlarına proaktif bir şekilde bağlanabilmesi için Machine Learning modelleri  (Hidden Markov Model ve Markov Chain) geliştirdim. Mobile Edge Computing, Software Defined Network, Mininet Virtual Network Emulator, OpenFlow Protokolü teknolojilerini hem teorik hem pratik olarak öğrenme ve kullanma şansım oldu. Bu ortak eğitimin sonunda yurt dışında hem çalışma hem de eğitim anlamında çok değerli tecrübeler edinmiş oldum.”
  • “Grubumuzdaki diğer araştırmacıların hızını yakalaması çok kısa sürdü. İleride yapmayı düşündüğümüz bir araştırma faaliyetinin bir boyutunu ele aldı. Öğrenci sayesinde, bu faaliyete planladığımızdan daha erken başladık, katkılarını takdir ediyoruz. … Öğrenci hakkındaki izlenimimiz: Ona bir görev verin ve görev tamamlanmış sayın.”

Semih Süzen

HAVELSAN A.Ş.

  • “Ortak Eğitim sürecimde büyük ve karmaşık projelerde çalışan mühendislerin düzenini ve günlük yazılan kodun çalışabilirliğini aynı kalitede tutmanın zorluklarını gördüm. Yazılım testi konusunun önemini kavradım. Yazılım testi konusunda, test ve kalite bölümü müdürünün bizzat kendisinden bilgilendirici kurslar ve uygulamalı eğitimler aldık. Python kullanarak benzetim testleri üzerine kod geliştirdim.”
  • “İşimizi kolaylaştıracak çalışmalar yaptı. Çalışmalarımıza çok katkı sağladı.”
  • “İş yerindeki görevlerini en iyi şekilde yerine getirebilmek için iş dışında da çalışmalar gerçekleştirdi. … bir test aracının temellerini attı.”

Ayberk Halaç

Papilon Savunma-Güvenlik Sistemleri Bilişim Mühendisliği

  • “Ortak eğitim çalışmamda sanal gerçeklik(VR) üzerine çalışmalar yaptım. Projemin başlıca alanı uzaktan tedavi, rehabilitasyon sistemleri olup, stajımın yarı süresinde bu proje ile uğraştım. Staj süresince uğraştığım bu ve diğer projelerimde, okulda öğrendiğim bilgileri deneme şansım oldu ve okulda öğrenme imkânım olmayan konularda tecrübeler kazandım. Proje sonrası sunumlar ve diğer şirket yöneticilerine yapılan tanıtımlar ve toplantılar sonucunda iş hayatının ciddiyeti ve sorumlulukları hakkında bilgi edindim.”
  • “Verilen görevleri başarıyla yapması mevcut yükümüzün bir kısmının azalmasını sağladı.”
  • “… işleri bir stajyer gibi değil, bizden biri gibi üstlenmesi ve sorumluluklarını başarı ile yerine       getirmesi takdire şayan bir davranıştı.”
  • “Öğrenciyi (şimdiden) yarı zamanlı bir çalışan olarak iş yerimize bekliyoruz.”

 

Firmaların Ortak Eğitim Programımız ile İlgili Görüşlerinden Seçmeler:

  • “Ortak Eğitim programı ile aramıza katılan arkadaşlarımız, bizlere gençlik enerjilerini yanıstmışlar ve biz de onlara geleceğe dair alacakları kararlarda yol göstermiş olmayı umuyoruz. … hem onlar için hem de bizim için çok faydalı olduğunu düşünüyoruz.”
  • “Bu program her iki taraf için de çok faydalı. Bu kapsamda daha çok öğrenci ile çalışmak isteriz.”
  • “Kısa süreli staj programlarına kıyasla uzun dönem staj programlarının daha etkin olduğunu düşünüyoruz.”
  • “Özellikle öğrenciler için ödüllendirici bir program olduğunu düşünüyoruz. Öğrencilerin katkılarından biz de faydalanıyoruz.”