Ders Kodu |
Ders Adı |
|
Kredi |
|
SAT 101 |
Temel Tasarım I |
|
4 Kredi |
- |
Tasarım öge ve ilkeleri ile görsel tasarımın temel yasalarının incelenmesi ve uygulanması, bu yasaların araştırmaya, görsel düşünme mantığına, seçmeci dikkat ve bilinçli algıya, sezgisel güce, soyutlamaya dayalı olarak uygulanması; öğrencilerin özgün anlatım dillerini bulmalarının sağlanması, imgelem ve yaratıcılığın geliştirilmesi. |
SAT 102 |
Temel Tasarım II |
Önkoşul: SAT 101 |
4 Kredi |
- |
Tasarımcılar için yaratıcı uygulama teknikleri; görsel iletişim süreci; gözlem yapma, algılama, ayrıntıyı fark etme, hayal gücünü geliştirme; görsel analiz ve soyutlama; Tasarımda denge, süreklilik, düzen, uygunluk, anlam, karmaşa ve çelişki, renk; Gestalt ilkeleri; düşüncenin imge oluşturması ve görselleştirme teknikleri. Strüktür, dolu-boş ilişkisi, denge, düzen, doku, boyut, biçim, ölçek ve yüzey kavramlarının üç boyutlu incelenmesi ve uygulamaları. |
SAT 103 |
Desen I |
|
3 Kredi |
- |
Desen-I dersi, öğrencilerin çeşitli eşyalar, doğal nesneler ve insan figürünü gözleme ve algılama yeteneklerini çizimlerle yansıtacakları bir atölye dersidir. Bu derste çizgi araştırmalarının ardından, çizgi değeri, yerleştirme, eskiz, oran ve orantı, perspektif, denge ve modle konularına yönelik çalışmalar yapılmaktadır. Öğrencilerin öncelikle desen araç ve gereçleri ile desen dersinin terminolojisini kavramalarına önem verilmektedir. Çeşitli görsel ve yazılı kaynaklar yoluyla desenle ilgili kuramsal bir alt yapı da oluşturulmaktadır. |
SAT 104 |
Desen II |
Önkoşul: SAT 103 |
3 Kredi |
- |
Desen II dersi, öğrencilerin insan figürünü gözleme ve algılama yeteneklerini çizimlerle yansıtacakları atölye dersidir. Derste hızlı çalışmalar ve tam bitmiş desenler yoluyla yetenekler geliştirilir. Pozun doğru yansıtılması, kompozisyonun oluşturulması konuları işlenir ve lavi, tarama çeşitli teknik ve araç gereçlerin doğru kullanılması amaçlanır. Derste slayt, video ve basılı materyaller kullanılarak usta desen sanatçılarının örneklerinden yararlanılır. |
SAT 107 |
Sanat Tarihi I |
|
3 Kredi |
- |
Taş çağından 19. yüzyılın başına kadar, sanat tarihi kronolojisini, üretim tekniklerini, bunların ortaya çıkışında rol oynayan toplumsal olayları ve dönemin tartışmalarını farklı üslupları içerir. |
SAT 108 |
Sanat Tarihi II |
Önkoşul: SAT 107 |
3 Kredi |
- |
19. Yüzyılda ortaya çıkan ideolojiler ve kavramlar, bunların ortaya çıkışında rol oynayan toplumsal olayları ve dönemin tartışmalarını, farklı üslupları ve çağdaş sanat ilkelerini içerir. |
SAT 110 |
Bilgisayar Grafiği |
|
2 Kredi |
- |
Bilgisayar ortamında 2 boyutlu çizim yetenekleri kazandırılması, tasarım için yardımcı görselleştirme araçlarının kullanılması ve resim işleme araçlarının incelenmesi. |
SAT 116 |
Müze Eğitimi ve Tasarım Müzeleri |
|
3 Kredi |
- |
Müzeciliğin tanımı, kapsamı, türleri, bunların değişik mekanlarda sunulması, mekan ve eser ilişkisi, sanat eserlerinin toplanması ve korunması, sunum teknikleri, bakımı ve müze işletmeciliği gibi konuları kapsar. |
STY 201 |
Müze Mimarisi ve Tasarımı |
|
3 Kredi |
- |
Müzelerin oluşumunun, müze yapılarının konumunun, iç ve dış mekansal kurgusunun, mekan-sergileme-koleksiyon ilişkisinin tarihsel bir gelişim içerisinde disiplinlerarası bir çerçeveden değerlendirilerek anlatımını içermektedir. |
STY 202 |
Görsel Kültür |
|
3 Kredi |
- |
Günlük yaşamda var olan metinler, imgeler, afişler, reklamlar, filmler vb. yoluyla öğrencileri görsel kültürün temel kavramlarıyla tanıştırmaktır. Ders, görsel ve sözlü ifade yöntemleri kullanılarak imgelerin okunmasına çalışılacak, etrafımızı saran görsel ve maddi kültürün, gündelik hayat üzerindeki rolü irdelenecektir. |
SAT 205 |
Fotoğraf I |
|
3 Kredi |
- |
Bu ders, konvansiyonel fotoğrafın kısa tarihçesi ve fotoğraf çeşitleri, fotoğrafın sanatsal nitelikleri, temel estetik kurallar, karanlık oda, dış ve iç mekan, stüdyo çekim bilgilerine giriş niteliğindedir. |
SAT 206 |
Fotoğraf II |
Önkoşul: SAT 205 |
3 Kredi |
- |
Birinci yarıyılın ön gerekli ikinci yarıyıl programı ise, sayısal fotoğraf imkanları, bilgisayarda post- production ve çeşitli karışık ortam teknikleri ele alınacaktır. |
SAT 207 |
Sanat Tarihi III |
Önkoşul: SAT 108 |
3 Kredi |
- |
II. Dünya savaşı sonrasında Dünya'da değişen sanat anlayışı ile birlikte terör, savaş, internet ve küreselleşme gibi günümüz insanının pek çok sorununu kendine konu edinen 21. yüzyılın Çağdaş Sanatı'nın gelişimi, sanatçıları ve eserleri birlikte karşılaştırmalı olarak incelenecektir. |
GİT 208 |
Görsel Algı |
|
2 Kredi |
- |
Algı, görsel algı, görme yeteneği, Geştalt görsel algı kuramı, ilkeleri, kurama eleştirel bakış, yapay görsel algı gibi konulara değinir. Bu derste fiziksel görme, görsel algının psikolojisi, illüzyon, renk teorisi, renk-şekil algısı, şekil-zemin ilişkisi, derinlik, nesnenin kimliği, hareket ve görsel hafıza Gestalt görsel algı prensiplerine göre incelenir. Derste ayrıca okuryazarlık ve görsel okuryazarlık, görsel algı ve görsel okuma, görsel okumanın gerçekleştirilmesinde algılama, belleğe kaydetme, göstergeleri doğru yorumlayarak zihinde yeniden oluşturma basamakları konularını irdeler. |
GİT 217 |
Bilgisayar Destekli Tasarım I |
|
3 Kredi |
- |
Öğrencilerin tasarım programlarından, vektörel ve piksel tabanlı bilgisayar programlarından hareketle teknik becerilerini geliştirerek, bilgisayar destekli üretimlerine profesyonellik sağlamaları amaçlanmıştır. |
GİT 218 |
Bilgisayar Destekli Tasarım II |
|
3 Kredi |
- |
Öğrencilerin tasarım programlarından, vektörel ve piksel tabanlı bilgisayar programlarından hareketle teknik becerilerini geliştirerek, bilgisayar destekli üretimlerine profesyonellik sağlamaları amaçlanmıştır. |
SAT 219 |
İletişim Sosyolojisi |
|
3 Kredi |
- |
Sosyoloji disiplini ile ilgili temel kavramları tanıtmak, sosyolojik düşüncenin önemi kavratmak, güncel ve tarihsel konular ile ilgili sosyolojik yaklaşımları ele almaktır. Dersin kapsamında, sosyolojinin ne olduğu, konusu, önemi, yeni yaklaşımlar ve tartışmalar, kültür ve toplum konularını içermektedir. |
SAT 222 |
Yirmibirince Yüzyılda Sanat ve Tasarım |
|
3 Kredi |
- |
Bu ders ile öğrencilerin sanat ve tasarım kültürlerinin oluşturulması için gerekli olan bilgilerle donatılması amaçlanmıştır. Ders özellikle yürmibirinci yüzyıla odaklanmakla birlikte, bu yüzyılda yaygın olan sanat ve tasarım felsefeleri ile çeşitli uygulamalara temel oluşturan yirmibirince yüzyıl sanat ve tasarım kuramları ve uygulamalarına da değinilecektir. Sanat, tasarım ve bunların sınıflandırılması; türleri, amaçları, işlevleri, toplum ve sanat, toplum ve tasarım gibi kuramsal konular yirminci yüzyıl özetlenerek ve yirmibirinci yüzyıla ağırlık verilerek işlenmektedir. Ayrıca gerçekleştirilecek proje çalışmaları ile sanatçı ve tasarımcıların düşünce ve uygulamaları incelenecektir. Ders ayrıca davet edilecek sanatçı ve tasarımcılarla öğrencilerin doğrudan temasının sağlanmasıyla elde edinilecek kazanımlara yönelik eğitsel etkinlikleri kapsamaktadır. |
STY 301 |
Görsel Sanatlarda Çağdaş Uygulamalar |
|
3 Kredi |
- |
Resim, heykel, seramik, fotoğraf, video, geleneksel sanatların çağdaş yorumları, yeni medya sanatları gibi alanlarda günümüzde yaşanan gelişmeler, sanat akım ve anlayışları ve bunlara dayalı olarak sanatçıların gerçekleştirdikleri uygulamalar irdelenmektedir. |
STY 302 |
Küratörlük ve Sergileme Yöntemleri |
|
3 Kredi |
- |
Müze, sanat galerisi, ulusal ve uluslar arası sanat ve tasarım sergi ve bienallerinde gerçekleştirilen küratörlük uygulama ve deneyimleri ile çağdaş sergileme yöntemleri incelenmektedir. Bu çerçevede küratörlerin görev ve sorumlulukları, seçiliş ölçütleri ve yöntemleri, gerçekleştirdikleri uygulamalar tartışılmaktadır. |
STY 303 |
Müze ve Kültürel Miras |
|
3 Kredi |
- |
Ders, kültürün tanımı, kültürel antropoloji ve kültürel değişmelere girişle başlamaktadır. Ders ayrıca, müzeler ve müzecilik, kültürel miras olarak Anadolu uygarlıkları ve Türk sanatı, bunların bir miras olarak müze koleksiyonlarının oluşumuna katkıları, müze ve kültürel miras üzerine temel bilgiler ve kuramsal yaklaşımlar, miras ve kimlik konularının müzelerle ilişkisi, sosyo-kültürel ve politik sistemlerin müze ve kültürel mirasa olan etkileri gibi konuların ele alınıp değerlendirilmesini içermektedir. Derste, ulusal ve uluslararası yasalarla kültürel mirasın korunması, Birleşmiş Milletler ve kültürel miras, kültürel varlıkların ve sanat eserlerinin oluşturulmasında ve korunmasında sürdürülebilirlik politikası, kültürün tanıtım ve pazarlanmasında, kültürel mirasın korunmasında turizm etkinliklerinin rolü, sürdürülebilir bir kalkınmada müze ve kültürel mirasın katkıları gibi konular irdelenmektedir. |
STY 401 |
Müze ve Sanat Galerisi Yönetimi |
|
3 Kredi |
- |
Çeşitli türden müzelerde ve sanat galerilerinde işletme ve yönetim uygulamaları, sanatçı, sanatsever ve sanat tüketicisi ilişkileri, insan kaynaklarının eğitimi ve hazırlanması, verimlilik ve güncellik gibi konuları inceler. |
STY 404 |
Sanat Pazarı ve Müzayedecilik |
|
3 Kredi |
- |
Yaratıcı endüstrilerin pazarlanması, sanat eserleri yoluyla katma değer yaratma, alanda girişimcilik, müzayedecilikte temel yaklaşımlar ve yöntemler gibi konuları işler. |
GİT 406 |
İletişim Psikolojisi |
|
3 Kredi |
- |
Psikolojinin temel kavramları, duyumsal uyarılar, vizyon, retinanın yapısı, renk görme, görsel uyarı, derinlik-uzaklık algılaması, renk-biçim-büyüklük-küçüklük algılama dinamiği, geçmiş deneyimlerin algılamaya etkileri, motivasyon ve algı eşiği gibi konuları kapsar. |
GİT 408 |
Pazarlama İletişimi |
|
3 Kredi |
- |
İşletmelerin, rekabet üstünlüğü sağlayabilmek için pazarlama iletişimi stratejilerini etkin bir şekilde kullanmaları gerekmektedir. Pazarlama iletişimi; iletişim, tutundurma çabaları, halkla ilişkiler, kişisel satış, satış geliştirme, reklam, doğrudan pazarlama, müşteri hizmetleri, ürün tasarımı, marka, kurumsal kimlik, imaj gibi çeşitli unsurları bünyesinde barındırmaktadır. Ders kapsamında bu kavramlar pazarlama iletişimi bağlamında değerlendirilmekte ve pazarlama iletişimi stratejileri üzerinde durulmaktadır. Ayrıca markaların başarılı pazarlama iletişimi uygulamalarından örnekler verilmektedir. |
SAT 410 |
Portfolyo Tasarımı ve Sunu Teknikleri |
|
2 Kredi |
- |
Portfolyo alt yapısını oluşturmak; kişisel SWOT analizi, portfolyo’da yer alacak çalışmaların seçimi, dijital ortamda hazırlık aşamaları. Portfolyoyu kişiselleştirmek; özgeçmiş tasarımı, portfolyo kimliğinin saptanması, hedef kitlelerinin belirlenmesi, sayfa tasarım düzeni. Fiziksel portfolyonun üretimi. Portfolyoyu sunuma hazırlamak; sunum kavramı ve önemi, işveren - öğrenci buluşmaları. |