e-FIADE: Exploring the Field of Interaction in Architectural Design Education
2016-2019
“Mimarlık Eğitiminde Etkileşim Alanlarının Keşfi” (e-FIADE: Exploring the Field of Interaction in Architectural Design Education) ERASMUS+ Yükseköğretimde Stratejik Ortaklıklar Programı kapsamında Avrupa Komisyonu desteğiyle, mimarlık eğitimi pratiklerinin güncellenmesi ve yeni yaklaşımlar geliştirilmesi amacıyla aşağıdaki partnerlerin katkısıyla Eylül 2016- Ağustos 2019 tarihleri arasında sürdürülmüş bir araştırma projesidir.
-
TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi (Türkiye, Proje Koordinatörü)
-
Avrupa Mimarlık Okulları Derneği (Belçika, The European Association of Architectural Education)
-
Eindhoven Teknoloji Üniversitesi (Hollanda, TU/e Eindhoven University of Technology)
-
Lusofona Üniversitesi (Portekiz, Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias)
-
Zagreb Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi (Hırvatistan, Sveuciliste U Zagrebu Arhitektonski Fakultet)
-
Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi (Türkiye)
-
Institut National des Sciences Appliquées de Strasbourg (Fransa)
Mimarlık eğitiminin esnek bir öğrenme ortamı yaratması gerekliliğini, mimarlık alanının profesyonel/araştırma taraflarının sürekli değişen ihtiyaçlarını ve hedeflerini göz önünde tutan e-FIADE, mimarlık eğitimi ve eğitim sonrası yaşam arasındaki kesişim ve eşik alanlarına odaklanmıştır.
Proje, üniversitelerde alınan mimarlık eğitimi ve mezuniyet sonrası deneyimlenecek olan profesyonel yaşam arasındaki etkileşim/eşik/geçiş /kesişme alanları olarak tanımladığı bitirme/diploma stüdyoları ve eğitim programlarının içinde yer alan staj dönemlerini incelemiş, bu alanlar içinde olası yeni patikalar keşfetmek, yenilikçi uygulamalar için fırsatlar araştırmıştır.
Bu amaca ulaşmak için, e-FIADE, Avrupa’da mimarlık eğitimi veren kurumların Mimari Tasarım Final Stüdyosu (O1) ve Staj Programlarını (O2) haritalamış ve bu eşikteki iki etkileşim alanına dair önerilerini (O3-4) proje internet sayfasında fikri çıktıları bölümünde paylaşmıştır. Bu öneriler, eğitim programının mesleki uygulama ile ilişkisini sağlamayı, mesleki uygulamayı eğitim ortamında geliştirilen deneysel/yenilikçi yaklaşımlarla beslemeyi ve araştırma bulgularını ve teknolojik gelişmeleri ders içeriğine örmeyi amaçlamaktadır. Proje kapsamında düzenlenen öğrenci çalıştayına, ortak yürütülen mimari tasarım stüdyosuna, proje toplantılarına ve çoğaltıcı etkinliklere dair bilgiler proje internet sayfasında mevcuttur (www.efiade.org).